BlueLabs etablerar sig i Öresundsregionen - öppnar kontor i Malmö

BlueLabs etablerar sig i Öresundsregionen - öppnar kontor i Malmö Teknikkonsultföretaget BlueLabs expanderar och öppnar ett kontor i Malmö. Initialt kommer 12 konsulter finnas på plats och målsättningen är att växa genom ytterligare rekryteringar av högkvalificerade teknikkonsulter under året. Etableringen i Malmö skapar närhet till viktiga kunder i Öresundsregionen. BlueLabs har idag 310 medarbetare och planerar att särnoteras på Stockholmsbörsens O-lista under våren. Kompetensen hos konsulterna i Malmö är mycket hög, med tyngdpunkt på mobilt Internet. Detta gör Malmökontoret väl rustat för att snabbt etablera sig på Öresundsregionens expansiva marknad. VD för BlueLabs South AB blir Paul Rosengren, som närmast kommer från moveAround. - Vi har samlat ett mycket kvalificerat gäng här i Malmö med kompetens och erfarenhet inom mobilt Internet och inbyggda system, säger Paul Rosengren. BlueLabs är ett av Sveriges starkaste teknikkonsultbolag med ett väl inarbetat varumärke och har 20-års erfarenhet av bl a telekomutveckling. Det är med stor entusiasm jag nu skall vara med och starta ett kontor i södra Sverige, fortsätter Paul Rosengren. Målsättningen är att snabbt skapa lönsamhet och etablera strategiskasamarbeten med högteknologiska företag i Malmö, Lund och Köpenhamn. - Ytterligare rekryteringar av nyckelkompetens till Malmökontoret kommer att genomföras kontinuerligt, tillägger BlueLabs VD Anders Eriksson. Redan i dag har vi ett flertal kunder i regionen, exempelvis Ericsson, Sydkraft och TAC. Närheten till kunderna är av stor betydelse och för detta kommer Malmökontoret att spela en stor roll. Mer information: Paul Rosengren, VD BlueLabs South, tel 073-342 46 67, paul.rosengren@bluelabs.se Anne-Marie Fransson, Informationschef, tel 0708-317 660, Anne- marie.fransson@bluelabs.se BlueLabs är ett högteknologiskt företag med fokus på intelligent kommunikation. BlueLabs utvecklar tekniskt kreativa och avancerade lösningar inom våra affärsområden Embedded, Mobility, System och Strategy, vilket stärker kundernas innovationskraft och möjligheter till vidare affärsutveckling. BlueLabs har ca 310 medarbetare på kontor i Boden, Göteborg, Linköping, Luleå, Malmö, Pajala och Stockholm och är en del av Frontec-koncernen. En särnotering av bolaget planeras på OM Stockholmsbörsen. Ytterligare information finns på: http://www.BlueLabs.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/09/20010109BIT00080/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/09/20010109BIT00080/bit0002.pdf