Frontec och Nokia samarbetar för säkra WAP tjänster till SAP R/3

Frontec och Nokia samarbetar för säkra WAP tjänster till SAP R/3 Frontec Affärssystem har utvecklat en WAP connector som gör det möjligt att hämta och lämna information till världens största affärssystem SAP R/3. Idag är över 10 miljoner användare i mer än 12.500 företag anslutna till SAP/R3. Affärsverksamheten kommer att effektiviseras då användare kan utföra sina uppgifter mobilt enbart genom tillgång till en vanlig WAP telefon. Ett krav för detta är dock 100-procentig säkerhet. Detta har lösts genom ett koncept som bygger på Frontecs WAP connector och Nokia WAP Server och ett säkerhetspaket med upp till 128 bitars krypteringsnycklar. Denna lösning som är mycket kostnadseffektiv kommer att lanseras under maj och fungerar mot samtliga versioner av SAP R/3. - Den här tjänsten kombinerar best-of-breed teknologin hos Frontec och Nokia och erbjuder utmärkt pålitlighet, säger Jukka Jyränoja, regionansvarig på Nokia Internet Communications. - Genom att koppla ihop vår beprövade Nokia WAP teknik med Frontecs lösningar kommer miljontals användare att on-line få tillgång till och möjlighet att uppdatera information från en WAP-förberedd mobil enhet. - Genom samarbetet med Nokia kan vi erbjuda en mobil lösning som ger användarna av världens största affärssystem nya kostnadseffektiva möjligheter till mobilitet och tillgänglighet. Vår samverkan med Nokia om mobilitetskonceptet WAP är ännu ett steg i vår inriktning att erbjuda SAP- kunder affärsutvecklande och kostnadseffektiva lösningar, säger Michael Bergquist VD för Frontec Affärssystem, årets SAP partner. Mer information: Michel Bergquist, VD Frontec Affärssystem, 031-707 10 00 Teknisk lösning: Joakim Linnarsson Frontec Affärssystem, 031-707 10 00 The Nokia WAP Server is the world's most recognized WAP-server, transforming a static website into a real- time mobile business and impactful marketing tool independent of time and place. It connects WAP enabled mobile handsets to content and services hosted by Web servers or any other Internet or Intranet server securely and cost-effectively. The Nokia WAP Server complies with the WAP 1.1 specification and sets the industry milestone with its security option, the first commercially available implementation of the Wireless Transportation Layer Security (WTLS). Information om konceptet på finns på www.frontec.se/wap ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000530BIT00760/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000530BIT00760/bit0002.pdf