Frontec teknik blir Bluelabs separatnotering planeras

FRONTEC TEKNIK BLIR BLUELABS- SEPARATNOTERING PLANERAS Frontec AB (publ) renodlar sin verksamhet genom att dela upp teknik- och IT-konsultverksamheterna i två bolag. Frontec Teknik blir BlueLabs. Därmed skapas ett av Sveriges främsta högteknologiska konsultbolag. Genom uppdelningen stärks förutsättningarna för tillväxt och lönsamhet. En separatnotering av BlueLabs på OM Stockholmsbörsen planeras. Anledningen till att BlueLabs särnoteras är att tydliggöra BlueLabs varumärke och position som ett företag med spetskomptens inom mobilt IT, avancerad telecom, intelligenta hem och intelligenta fordon. Därmed etableras ett mer snabbfotat och flexibelt företag med affärsidén att stärka sina kunders innovationskraft, genom utveckling av system för intelligent kommunikation till individ, hem och arbetsplats. - Vår teknikhöjd och kompetens har hittills främst varit känd hos våra kunder. Genom att etablera BlueLabs som ett eget bolag med eget varumärke kan vi tydliggöra vårt erbjudande och tekniska spetskompetens. Detta gör oss än mer attraktiva på marknaden. BlueLabs kommer samtidigt att utnyttja den starka marknadstillväxten och aktivt delta i förvärv och omstrukturering av branschen, säger VD Anders Eriksson. För att hela tiden ligga i teknikens framkant och utveckla de främsta lösningarna ställs höga krav på en kreativ och innovationsrik miljö. BlueLabs 300 konsulter utvecklar lösningar för intelligent kommunikation tillsammans med ledande företag som Autoliv, Celsius Tech, Ericsson, Fingerprints och Volvo. - BlueLabs kommer att vara ett slagkraftigt alternativ som kan kombinera högteknologisk spetskompetens med förståelse för individens krav på mobilitet och enkelhet. Vi vill vara framtidens växthus för avancerad högteknologi med intelligent kommunikation i fokus, avslutar Anders Eriksson, BlueLabs VD. För mer information, kontakta: Anders Eriksson, VD. Telefon: 070-524 74 10 Anne-Marie Fransson, Informationschef. Telefon: 070-831 76 60 Ytterligare information, logotype och pressbilder: http://www.BlueLabs.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00190/bit0002.pdf