Noteringsprocessen för BlueLabs och Viewlocity

Noteringsprocessen för BlueLabs och Viewlocity Vid sitt senaste möte behandlade styrelsen i Frontec AB noteringsprocessen i BlueLabs och beslöt att arbetet för att notera bolaget på Stockholmsbörsen skall fortsätta med ökad kraft. Skattemyndigheten har godkänt utdelning enligt Lex ASEA men övriga förutsättningar för att göra denna utdelning under hösten föreligger inte. Därför skall processen drivas i ett projekt med målet att notera bolaget under första halvåret 2001. För att möjliggöra en eventuell lex-Asea-utdelning under 2001 behåller Frontec sitt nuvarande brutna räkenskapsår. I USA har Viewlocity Inc nu kompletterat sin preliminära ansökan (S1) till den amerikanska finansinspektionen (SEC). Mer information: Per Tjernberg, VD Frontec, tel 08 733 7505 eller Carl-Erland Schröder, Informationschef Frontec, tel 08 733 7509. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/02/20001002BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/02/20001002BIT00280/bit0002.pdf