Ny VD och koncernchef för Frontec AB

Ny VD och koncernchef för Frontec AB Per Tjernberg har utsetts till VD och koncernchef i Frontec AB med tillträde den 1 juni 2000. - Pers stora erfarenhet i ledande befattningar inom industri, telekom och IT kommer väl till pass i arbetet med fokusering och expansion av Frontec- koncernen. Det blir särskilt intressant att följa utvecklingen av Frontecs satsning inom eBusiness, ett område som Per har en stark bakgrund från, säger Jan Westlund, Frontecs styrelseordförande. Per har varit delaktig i uppbyggnaden av skandinavien-delen av den amerikanska konsultfirman Arthur D. Little. Per har tillhört Telias koncernledning med ansvar för Inköp, Logistik och Outsourcing samt varit styrelseordförande i ett par av dotterbolagen, och även VD för Telia Handel. Senast kommer Per, som är 38 år, från internetföretaget Cell Network. - Det är en fantastiskt fin utmaning, att med Frontecs historik och starka position inom elektroniska affärer och Teknik, få chansen att vara med och vidareutveckla en stark aktör i "den nya ekonomin", säger Per Tjernberg. Nuvarande VD Olof Englund har styrelsens uppdrag att tillsammans med Per Tjernberg omstrukturera de verksamheter som inte faller inom ramen för bolagets nya strategi. Bl a pågår ett omfattande förberedelsearbete för en notering av Viewlocity på Nasdaq-börsen och separatnoteringen av Frontec Teknik. Mer information: Jan Westlund, Ordförande Frontec AB, 0708 - 14 49 95 Om Frontec Frontec är ett konsultföretag med inriktning på eBusiness och Intelligent kommunikation noterat på Börsens O-lista. Affärsidén är att effektivisera och korta ledtiderna i kundernas affärsprocesser och projekt. Kunderna återfinns i första hand bland Nordens större företag och organisationer inom telekom, tillverkande industri, offentlig verksamhet, handel och transport. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/09/20000509BIT01290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/09/20000509BIT01290/bit0002.pdf