FrontOffice får nytt namn, ny webbplats och ny strategi. Och det är bara början på resan.

FrontOffice Nordic AB (publ) byter strategi och namn till Front Ventures AB (publ). Det nya bolaget fokuserar på investeringar i Fintechbolag med målsättningen att nå hög avkastning inom 36 månader.

Front Ventures är inget vanligt investmentbolag inom fintech. Vi är varken bank eller institution. Vi är mindre men också snabbare. I en värld i ständig förändring hjälper inte finansiella muskler om kroppen är tung. Vi investerar bara i marknader som ännu inte mättats.

Vi fokuserar all vår kraft på ett område i ständig tillväxt – digitala transaktioner. Närmare bestämt, företag som utvecklar friktionsfria digitala transaktioner. Efterfrågan är enorm.

Våra bolag är annorlunda. Framtidens kunder har varken tid eller tålamod. Eftersom varje ny tjänst hotar en gammal, stretar banker och finansbolag emot. När traditionella investerare utvärderar projekt i månader och år, blir de en del av problemet istället för lösningen.

Vi investerar bara i bolag vars produkter gör skillnad – både på skiss och i verklighet. Vi går in med kapital, kunskap och processer. Det enda vi snålar med är tid. Vår horisont är lika kort som utvecklingen snabb. Investeringarna ska flyga på 36 månader. Vill du hellre se resultat än prognoser kommer du gilla Front Ventures.

För att få hög avkastning på kort tid har vi lagt till en dimension som andra missar. Vi bygger blivande marknadsledare. Starka varumärken är genvägen till marknadsledarskap. Flera av världens största företag fanns inte på kartan för tio år sedan. Ju mindre tid man har för att välja, desto mer värdefulla blir varumärken.

Vår process är testad och prövad med framgång. Vi är duktiga på att identifiera talang och potential. När vi hittar vad vi söker satsar vi allt. I baksätet gör vi ingen nytta. Vi ställer höga krav på våra investeringar precis som de ställer krav på oss.

Vårt investeringsmål är att tiodubbla värdet på 36 månader. Vi siktar högt, men menar att möjligheterna är större än riskerna. Vår nisch är smal och konkurrenterna steget efter. Vi kan inte garantera hög avkastning (det kan ingen). Men vi kan garantera fokus på hög avkastning.

Front Ventures är en liten stjärna inom fintech. Men i vår del av rymden ska vi lysa klarast. Att tid är pengar vet alla. Däremot vet inte alla hur friktionsfria transaktioner kommer att förändra världen.

Vi vet.

Front Ventures AB (publ)
johan.lund@frontventures.se
www.frontventures.se

Om Front Ventures AB (publ)
Front Ventures investerar i fintech-relaterade tillväxtbolag genom att tillföra kapital och resurser i syfte att accelerera bolagens nästa steg i sin utveckling. Front Ventures B-aktie är listad på handelsplatsen NGM Nordic SME.