FrontOffice garanterar 70% av nyemissionen i QuickBit eu AB (publ)- ersätts med 3,5 miljoner TO

FrontOffice Nordic AB (publ) (”FrontOffice”) har ingått avtal om emissionsgaranti i den spridningsemissionen som QuickBit AB (publ) genomför inför planerad listning. Garantiåtagandet innefattar 70 %, av det totala emissionsbeloppet, motsvarande 875 000 units och 11 200 000 sek. Ersättningen regleras genom att FrontOffice erhåller 3,5 miljoner teckningsoptioner. Varje teckningsoption ger rätt att teckna en (1) ny aktie till en kurs om 3,20 kronor per aktie under perioden 1 – 31 december 2020.

QuickBits nyemission kommer att ges ut i så kallade units, där en (1) unit består av fyra (4) aktier samt tre (3) teckningsoptioner. Teckningskursen för en unit är 12,80 kr, motsvarande 3,20 kr per aktie.

Full teckning i emissionen motsvarar 1 250 000 units till ett totalt värde av 16 000 000 sek. FrontOffice garanterar 875 000 units, vilket motsvarar 70 % av den totala emissionen och 11 200 000 sek. FrontOffice ersätts för garantiåtagandet genom 3,5 miljoner teckningsoptioner där varje teckningsoption ger FrontOffice rätt att teckna en (1) ny aktie i QuickBit till en kurs om 3,20 kronor per aktie under perioden 1 – 31 december 2020. Teckningsoptionerna kommer tas upp till handel samtidigt som bolagets aktie och övriga teckningsoptioner.

Tidigare planerad och kommunicerade garantiåtagande, kommunicerade i nov 2017 (https://news.cision.com/se/frontoffice-nordic-ab/r/frontoffice-nordic-ab--publ--garanterar-nyemissionen-i-quickbit-ab--publ-,c2395496)  ersätts med ovan upplägg.

Det finns en stor potentiell värdeutveckling i QuickBit och dessa teckningsoptioner har en möjlig värdeökning som kan vara mycket gynnsam för FrontOffice. QuickBit har haft en enorm tillväxt och vi märker av ett stort intresse inför den kommande spridningsemission som startar på måndag 10 juni. Vi har förhandlat fram att våra aktieägare har förtur på 250 000 units i emissionen, vilket innebär att våra aktieägare också har möjlighet att bli delägare direkt i QuickBit. Det ska bli mycket roligt att följa QuickBits fortsatta utveckling mot den planerade listningen.” säger Johan Lund, VD FrontOffice.

Läs mer om erbjudandet om teckning med förtur här:

QuickBits emission startar måndag 10 juni. Investeringsmemorandum och anmälningssedlar finns tillgängliga på QuickBits hemsida http://investor.quickbit.eu samt på http://www.eminova.se

johan.lund@frontofficenordic.se

FrontOffice investerar i spännande tillväxtbolag som behöver kapital och resurser för att ta nästa steg i sin utveckling, främst inom fintech. FrontOffice B-aktie är listad på handelsplatsen NGM Nordic MTF.