FrontOffice genomför kvittningsemission

Styrelsen i FrontOffice Nordic AB (publ) (”FrontOffice”) har, med stöd av bemyndigande från årsstämman den 16 maj 2019, den 12 december 2019 beslutat om en kvittningsemission med avvikelse från aktieägares företrädesrätt för att reglera leverantörs- och lånefordringar om totalt ca 2,47 MSEK. Fordringarna kvittas mot 845 186 aktier av serie B till en teckningskurs om 2,92 kronor.

Teckningskursen har bestämts på grundval av B-aktiens genomsnittliga volymviktade kurs under de tjugo senaste handelsdagarna inkluderande 11 december 2019 och ligger ca 22 % över stängningskursen 11 december 2019. Nyemissionen innebär en utspädningseffekt motsvarande ca 1,66 % av röster och ca 2,57 % av kapital i FrontOffice. Nyemissionen medför en ökning av aktiekapitalet med 42 459 SEK. Antal utestående aktier i FrontOffice uppgår efter registrering till 2 000 000 A-aktier och 30 930 150 B-aktier (totalt 32 930 150 aktier). FrontOffice aktiekapital kommer uppgå till 1 646 516, 895 SEK.

Leverantörs- och lånefordringarna har uppkommit under 2018 och 2019.

”Vi vill undvika att använda kassan när det är möjlig, då vi såklart helst vill använda den till investeringar istället. Att ha möjlighet att kunna kvitta fordringar på rådande villkor är därför fördelaktigt för bolaget både från ett kassa- och balansräkningsperspektiv” säger Johan Lund.

Denna information är sådan information som FrontOffice Nordic AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedan kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 december 2019 klockan 16.15

johan.lund@frontofficenordic.se

FrontOffice investerar i spännande tillväxtbolag som behöver kapital och resurser för att ta nästa steg i sin utveckling, främst inom fintech. FrontOffice B-aktie är listad på handelsplatsen NGM Nordic MTF.