• Front Ventures AB/

FrontOffice helägda dotterbolag Svensk Företagsrekonstruktion har vunnit två nya kundordrar inom tillverkningsindustrin

FrontOffice Nordic AB (publ) (”FrontOffice”) helägda dotterbolag Svensk Företagsrekonstruktion har vunnit två nya kundordrar motsvarande ett totalt ordervärde om cirka 500 000 sek.

Svensk Företagsrekonstruktion är ett helägt dotterbolag till FrontOffice och hjälper företag med tillfälliga finansiella problem att undvika konkurs. De har under sommaren fått uppdraget att hjälpa två bolag inom tillverkningsindustrin genom företagsrekonstruktion.

” Vi ser ett ökat inflöde av potentiella kunder och framförallt är det inom branscherna bygg, restaurang och retail men även inom industrin har många har problem. De här två nya kunderna har båda jobbat länge med relativt hög omsättning men med små marginaler. Dock har de i grunden fina affärsidéer och tillväxtpotential. Det är precis sådana här bolag vi är experter på att hjälpa” säger Marcus Wenner VD Svensk Företagsrekonstruktion.

Om företagsrekonstruktion

En företagsrekonstruktion är en mycket effektiv väg framåt eftersom man får ett anstånd med samtliga skulder under rekonstruktionsprocessen. Ett bolag som genomför en företagsrekonstruktion är också skyddat mot konkurs, utmätning och liknande åtgärder. Därigenom ges bolaget tid att göra nödvändiga åtgärder och staka ut en positiv riktning igen. En lyckad företagsrekonstruktion och verksamhetsförbättringar går alltid hand i hand. Omställningsarbetet sker direkt i samarbete med företagets ledning och nyckelpersonal.

Personalen på Svensk Företagsrekonstruktion är ett rutinerat team av ekonomer, jurister och företagare som har erfarenhet från bl.a. Skatteverket, startupbolag och advokatbyråer.

”Vi har utfört uppdrag åt flera hundra företag sedan starten 2013, såväl privata som publika. Det innebär att vi har räddat flera tusen arbetstillfällen. Vi vill att fler företagare ska få kunskap om att rekonstruktion är en möjlig lösning och välja det istället för konkurs” säger Marcus Wenner.

Läs mer om företagsrekonstruktion: https://www.svenskrekonstruktion.se/