FrontOffice helägda dotterbolag Svensk Företagsrekonstruktion vinner ny kundorder

Svensk Företagsrekonstruktion AB har vunnit en ny stor kundorder. Kunden är ett bolag som är verksamt inom byggbranschen och omsätter strax över 200 MSEK.

Svensk Företagsrekonstruktion är ett helägt dotterbolag till FrontOffice Nordic AB (publ) (FrontOffice) och hjälper företag med tillfälliga finansiella problem att undvika konkurs.

”Den inkomna orden har ett värde på strax under 1 MSEK och är ett bolag verksamt inom byggbranschen. Vi har hjälpt många byggbolag och vi ser fram emot att hjälpa även detta bolag genom rekonstruktionsprocessen och i turnaroundarbetet. Bolaget har potential att nå en hög lönsamhet och har visat prov på fina resultat tidigare, men har drabbats av en betydande kundförlust och kunde inte driva verksamheten vidare utan att ansöka om företagsrekonstruktion” säger Marcus Wenner, VD på Svensk Företagsrekonstruktion AB.

Om företagsrekonstruktion

En företagsrekonstruktion är en mycket effektiv väg framåt eftersom man får ett anstånd med samtliga skulder under rekonstruktionsprocessen. Ett bolag som genomför en företagsrekonstruktion är också skyddat mot konkurs, utmätning och liknande åtgärder. Därigenom ges bolaget tid att göra nödvändiga åtgärder och staka ut en positiv riktning igen. En lyckad företagsrekonstruktion och verksamhetsförbättringar går alltid hand i hand. Omställningsarbetet sker direkt i samarbete med företagets ledning och nyckelpersonal.

Personalen på Svensk Företagsrekonstruktion är ett rutinerat team av ekonomer, jurister och företagare som har erfarenhet från bl.a. Skatteverket, startupbolag och advokatbyråer.

”Vi har utfört uppdrag åt flera hundra företag sedan starten 2013, såväl privata som publika. Det innebär att vi har räddat flera tusen arbetstillfällen. Vi vill att fler företagare ska få kunskap om att rekonstruktion är en möjlig lösning och välja det istället för konkurs” säger Marcus Wenner.

Läs mer om företagsrekonstruktion: https://www.svenskrekonstruktion.se/

Citat

Marcus Wenner, VD på Svensk Företagsrekonstruktion AB