Kommuniké från extra bolagsstämma i FrontOffice Nordic AB (publ)

Stämmokommuniké från extra bolagsstämma i FrontOffice Nordic AB (publ) 556935-4946 den 16 oktober 2018.

FrontOffice Nordic AB (publ) har i dag avhållit extra bolagstämma. Stämman fattade enhälligt nedan beslut.

Val till styrelse och revisorsval
Stämman utsåg Johan Gorecki till styrelseledamot intill nästkommande årsstämma.

Information om utsedd ledamot

Johan Gorecki (f.1974)
Johan är medgrundare av GlobalForum och har haft uppdrag inom Modern Times Group (MTG), som styrelseledamot i FundedByMe och i riskkapitalbolagen Meta Group och Seaf. Han är även grundare och styrelseledamot i bl.a. Springfellow AB samt Corporate Finance-ansvarig hos RNB Retail and Brands AB (publ). Johan har bred erfarenhet och expertis inom affärs- och konceptutveckling samt kapitalanskaffning inom bl.a. IT/tech, retail och e-commerce.

Med entledigande av nuvarande revisor Jenny Gentele, utsågs vidare Ernst & Young AB till bolagets revisor med Andreas Nyberg som huvudansvarig revisor. Beslutet om byte av revisor motiveras av effektivitetsskäl i syfte att uppnå de skalfördelar för bolagsgruppen som Ernst & Youngs revisionsprocess möjliggör.