Oskar Eriksson ny tf VD i The Great Wild

Styrelsen i The Great Wild AB (publ) har utsett Oskar Eriksson till tf. VD. The Great Wild är ett portföljbolag till FrontOffice Nordic AB (publ) (”FrontOffice”). Oskar Eriksson har arbetat i koncernen sedan hösten 2017 och nu senast som Business Controller i FrontOffice, en roll han fortsätter parallellt.

Oskar kommer ansvara för att utveckla The Great Wilds stora sociala ekosystem innehållande nära 100 000 jakt- och friluftsintresserade personer.

”Vi behöver ta nästa steg i processen att utveckla The Great Wild och en viktig del i FrontOffice aktiva ägande är att själva kliva in i bolagen och driva dem om det behövs. Oskar har en gedigen kompetens inom bolagsstyrning, kapitalanskaffning och listningsprocesser samt ett brinnande jaktintresse. Jag är övertygad om att han kommer göra ett utmärkt jobb tills vi hittar en permanent lösning säger Johan Lund, Styrelseordförande i The Great Wild och VD i FrontOffice.

Oskar tillträder rollen som Tf. VD den 24 augusti .