Cell Network - lanseringspartner till Microsoft

Vid lanseringen av Microsofts Windows Server 2003 den 5 maj på Hovet i Stockholm har Cell Network (under namnbyte till Mandator) valts ut som lanseringspartner.

Av Microsofts 765 partners i Sverige valdes Cell Network som en av få om att vara med vid lanseringen av Microsoft Windows Server 2003. Lanseringseventet äger rum på Hovet i Stockholm.

Cell Network blev antagen som en lanseringspartner av Microsoft genom bidraget "Migrering". Skälet till att Cell Network blev antagen var bl a på grund av den framgångsrika migrering man genomfört hos LGP Telecom AB samt att man kunde uppvisa en skarp installation av Windows Server 2003 hos LGP Telecom.

- Med kundnytta i fokus har Cell Network tidigt fått den förståelse som krävs för att göra migreringen till Windows Server 2003 till en lönsam investering. Cell Network är en bland våra viktigaste lanseringspartners som tidigt visat lyckosamma implementationer av Windows Server 2003, säger Thomas Wernborg Sales Manager, Enterprise Partners på Microsoft.

Målgruppen är cirka 1900 personer. Bland annat vänder man sig till TDM:s (Technology Decision Makers), IT-proffs, Partners och Press. Steve Ballmer, CEO Microsoft Corporation, kommer personligen att delta vid lanseringen.

Fakta
Cell Network är både en Microsoft Certified Partner och en Microsoft Project Solution Provider. Andra områden där Cell Network visat sin styrka inom Microsoft teknologi är mobilitet, bl a som utställare nyligen på eventet Mobility2Day tillsammans med Microsoft och Telia.

Björn Sandström, Microsoft Alliance Manager, Cell Network, Tel: 08-675 95 36
Thomas Wernborg, Sales Manager, Enterprise Partners, Microsoft, Tel: 08-752 28 14´
Robert Karlsson, Kommunikationschef, Cell Network, Tel: 0709-565 141