Ericsson förlänger ramavtalet med Mandator

Mandator fortsätter att vara National Preferred Supplier till Ericsson avseende tjänster inom IS/IT-området.

Mandator har en lång relation till Ericsson som under många år anlitat bolaget för bland annat utveckling, underhåll samt införande av ett flertal system däribland Verdi. Verdi är ett av Ericssons viktigaste säljstödssystem och har 2 300 användare fördelade på 16 marknadsenheter. Mandator är även involverade inom R&D-området.

- Både vår kunskap om Ericssons verksamhet liksom vårt långsiktiga engagemang i Verdi-projektet visar på den kompetens som vi på Mandator har att erbjuda marknaden idag. Vi är självklart
mycket nöjda med att få ramavtalet förlängt eftersom vi anser Ericsson vara en våra viktigaste kunder säger Nils Henström, kundansvarig, Mandator.

Ramavtalet omfattar samtliga enheter och bolag inom Mandator likväl som inom hela Ericssonkoncernen.

Nils Henström, kundansvarig, Mandator, Tel: 08-546 595 16
Robert Karlsson, kommunikationschef, Mandator, Tel: 0709- 565 141