Mandator "preferred supplier" till AB Volvo - resultatet, en mångmiljonaffär!

Mandator har med produkten ComTest blivit utsedda till "Preferred Supplier" gällande system för motorprovning till AB Volvo i Sverige.

I en internationell upphandling i höstas 2002 blev Mandator (tidigare Cell Network) utsedda till "preferred supplier" till AB Volvo i Sverige.

Avtalet har redan resulterat i en mångmiljonorder av systemet ComTest. Volvo Penta har beställt tre ComTest-system och Volvo Powertrain har beställt fyra system. Mandator har tidigare levererat fyra st ComTest-system för motorprovning till Volvo Penta och hela nio system till Volvo Powertrain.

- Avtalet med AB Volvo gällande "preferred supplier" stärker vår ställning i Sverige som leverantör av system för avancerad utvecklingsprovning av framtidens komplexa motorsystem, säger Jan Gunulf, chef för affärsenhet Comtest på Mandator. Det känns väldigt positivt att Volvo har uppskattat våra tidigare leveranser som inleddes med ett Comtest-system för en klimatisk vindtunnel med chassiedynamometer. Vi ser fram emot ett nära samarbete med Penta, Powertrain och andra Volvobolag i framtiden.

Jan Gunulf, chef för affärsenhet Comtest, Mandator, tel. 042-26 94 45 eller 070-729 10 56
Robert Karlsson, Kommunikationschef, Mandator, tel. 0709-565 141