Crowdfunding för lokal och global säkerhet nu på FundedByMe

Intrasenze, som ligger bakom trygg- och säkerhetsappen UAN-safe, lanserar den 31 maj sin crowdfunding-kampanj på FundedByMe. Vem som helst kan nu investera i Intrasenze, plattformen som knyter ihop människor och teknik för ökad trygghet och säkerhet.

— Vi hoppas att många vill vara med och skapa ett säkrare och tryggare samhälle genom att bli partner och aktieägare i Intrasenze, säger Tony Fahlström, Vd för Intrasenze.

United Action Network™ och tillhörande appen UAN-safe är en trygg- och säkerhetsapp som utvecklats av Intrasenze de senaste tre åren. I april 2018 släpptes den officiellt på marknaden. Appen ska göra det möjligt för privatpersoner och företag att bygga sociala nätverk, såväl privata som publika och kan även koppla ihop dem med ny eller existerande säkerhets- och larmsystem. Användare kan då bistå med hjälp i nödsituationer eller olyckor var de än är och vilken språk de än talar. Systemet fungerar både lokalt och globalt.

— Vår app hjälper företag och privatpersoner att öka deras trygghet och säkerhet. Idén bygger på att dela information i smarta nätverk och kunna kombinera det med traditionell teknisk utrustning. Lösningen är en global larmcentral i molnet. Vi erbjuder alla att kostnadsfritt skapa sin egen lokala lösning och kommunicera med varandra i såväl privata som öppna och publika nätverk beroende på situation, säger Tony Fahlström.

UAN-Safe är i grundutförandet kostnadsfri för användaren men om personen vill ansluta en eller flera enheter (exempelvis larmsensorer eller kameror) tillkommer en månadskostnad på max 99 kronor. Andra säkerhetsbolag kan enkelt komplettera sina befintliga lösningar med appen och därmed förenkla säkerhetsprocessen. All kommunikation på plattformen är dessutom krypterad för största säkerhet.

Kampanjen lanseras nu hos FundedByMe och är därefter öppen under 45 dagar med en målsättning att uppnå 750 000 - 3 750 000 mSEK kronor i investerade medel.

För mer information besök: www.fundedbyme.com/intrasenze eller maila sebastian.krook@intrasenze.com

Intrasenze grundades 2015 av Tony Fahlström och Andreas Lindholm. Intrasenze är ett innovationsföretag med fokus på finansiell och social vinst. Företaget utvecklar olika projekt och produkter som ger användare möjligheten att få ett bättre och säkrare liv. Deras senaste projekt är United Action Network™ och tillhörande UAN-safe som är en trygg- och säkerhetsapp som binder ihop användare lokalt och globalt, för ett tryggare samhälle.

Pressbilder finns bifogade.

Presskontakt:
Sebastian Krook, Intrasenze
Sebastian.krook@intrasenze.com

Michaela Berglund
CMO, FundedByMe

michaela@fundedbyme.com

FundedByMe är en av få ”full-service crowdfunding plattformar” som erbjuder finansieringsstöd genom equity crowdfunding. Sedan start har bolaget hjälpt mer än 470 bolag från mer än 25 olika länder och totalt samlat in över SEK 500 miljoner. Bolaget har mer än 110,000 registrerade investerar medlemmar från närmare 200 länder. FundedByMe har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige samt samägda partnerbolag i Dubai, Finland, Malaysia, Polen och Singapore. För mer information vänligen besök hemsidan: www.fundedbyme.com

Citat

Vi hoppas att många vill vara med och skapa ett säkrare och tryggare samhälle genom att bli partner och aktieägare i Intrasenze.
Tony Fahlström, Vd för Intrasenze.
Vår app hjälper företag och privatpersoner att öka deras trygghet och säkerhet. Idén bygger på att dela information i smarta nätverk och kunna kombinera det med traditionell teknisk utrustning. Lösningen är en global larmcentral i molnet. Vi erbjuder alla att kostnadsfritt skapa sin egen lokala lösning och kommunicera med varandra i såväl privata som öppna och publika nätverk beroende på situation.
Tony Fahlström, Vd för Intrasenze.