FundedByMe Polen stänger runda på rekordtiden 37 minuter

8 April 2019

FundedByMe Polen stänger sin andra crowdfundingkampanj på rekordtid. 66 investerare gick in med över 4,5 miljoner SEK (€440 000). Kampanjen nådde maximum-målet och stängde redan efter 37 minuter.

FundedByMe:s joint venture i Polen som drivs av Maciej Gajewski lanserade och stängde sin andra kampanj den 5 april. Kampanjen var för bolaget “Duality Games”, en spelutvecklingsstudio från Warszawa. Ett  mycket högt intresse noterades redan innan kampanjen lanserades och företaget lyckades stänga sin equity crowdfunding kampanj på rekordtid efter bara 37 minuter. 66 investerare investerade totalt över 4,5 miljoner SEK ( €440 000), med en genomsnittlig investering på ca 69,000SEK (€6 666), där den minsta investeringen var 36,000SEK (€3 500) och den största var 1,8 miljoner SEK ( €175 000).

Kampanjen samt fördjupad information om den går att hitta här: http://bit.ly/2Vs9N3f

“Gaming är en väldigt lovande bransch i Polen med ett flertal investeringsmöjligheter. Vi är så glada över att se Duality stänga sin runda framgångsrikt och inom rekordtid, snyggt jobbat! Nu är vi ännu mer motiverade över att lansera fler nya spännande projekt till en större publik inom en snar framtid. Ni borde kunna förvänta era flera intressanta startups från Polen på FundedByMe:s plattform under detta år,” säger Maciej Gajewski, vd för FundedByMe Polen.

“Duality Games planerar en IPO under 2020 och att se det här intresset från investerare under vår crowdfundingrunda visar att vi har valt rätt väg för vår utveckling. Nu är vi taggade att jobba ännu hårdare för att kunna ta våra spel över hela världen och visa någon form av återbäring för våra investerare,” säger Piotr Strzałkowski, medgrundare av Duality Games

Vi är alla så imponerade av att se hur snabbt ett grymt team kan stänga en crowdfundingrunda. Det här visar marknaden det vi redan tror på, att vår teknologi och plattform med dess globala position verkligen kan vara en game-changer för flera företag och att folk från hela världen kan bli en del av företag med hög potential. Jag är särskilt imponerad av FundedByMe Polens vd, Maciej Gajewski. Arbetet med den här kampanjen har verkligen utförts felfritt, det enda negativa är väl att den stängda efter redan 37 minuter, då jag är helt säker på att fler hade velat vara med på företagets resa,"  berättar koncern vd Daniel Daboczy.

FundedByMe har samäga partnerskap i Polen, Dubai, Malaysia, Finland, Nederländerna och Singapore.

FundedByMe Crowdfunding Sweden AB är ett noterat teknikbolag med inriktning mot finansmarknaden. I nuvarande stund erbjuder bolaget en plattform för finansieringsstöd för diverse startups och tillväxtbolag runt om den globala marknaden. Kunderna anmäler sig online där de får möjligheten att visa intresse inför att investera. Bolaget består i dagsläget av FundedByMe.com, Feminvest och Laika Consulting, samt sex samägda partnerbolag i Finland, Malaysia, Singapore, Polen, Holland och Dubai/FAE. Gruppen når tillsammans över 269,000 registrerade globala investerarmedlemmar. Bolagets aktier kan exempelvis handlas på Avanza (FBM MTF B) eller Nordnet (FBM MTF B).