FundedByMe presenterar sitt årsresultat den 16 maj kl 12.00.

FundedByMes verksamhet präglades under 2017 av en expansion som även fortsatt under 2018:s första kvartal. Bolaget avser att avisera årssifforna efter årsstämman den 16:e maj

Den 16 maj kl.12 offentliggör FundedByMe sitt finansiella resultat för år 2017. Redan nu kan bolaget kommunicera ett total om 33 framgångsrikt stängda kampanjer under året, en klar förbättring mot föregående år. Under året har bolaget passerat 100,000 investerar medlemmar samt expanderat till flera länder och genomfört en mycket lyckad och uppmärksammad crowdfundingkampanj. Snittinvesteringen 2017 landade på ca 30,000sek, medianen på ca 5600 sek, största rundan var Paradiset med över 20 miljoner insamlade på siten medan snittrundan landade på ca 3,6 miljoner. 46% av de som investerat på siten 2017 är kvinnor.

“Vi ser att efterfrågan från entreprenörer och investerare växer. Vårt första år tog det oss ett helt år att samla in en miljon kronor till våra kunder, nu tar det 2-3 dagar att förmedla samma summa vidare till våra entreprenörer”, säger Daniel Daboczy, vd och grundare FundedByMe.

Frågor inför det kommande resultatet kan redan nu formuleras till mail; michaela@fundedbyme.com telefon; 0723388288.

Snabbfakta

Den 16 maj kl.12 offentliggör FundedByMe sitt finansiella resultat för år 2017. Redan nu kan bolaget kommunicera ett total om 33 framgångsrikt stängda kampanjer under året, en klar förbättring mot föregående år.

Citat

Daniel Daboczy, vd och grundare FundedByMe