FundedByMe:s styrelseordförande Johan Jörgensen investerar i pågående företrädesemission

FundedByMe:s styrelseordförande Johan Jörgensen tecknar 69 090 aktier i den pågående emissionen för att utöka sitt aktieinnehav i bolaget. Teckningsperioden för företrädesemission pågår till den 27 mars.

Jörgensens investering på 151 998 kronor för totalt 69 090 aktier är inte enbart för att försvara sin andel, utan även för att teckna ytterligare aktier för att utöka sitt ägande i bolaget. 44 090 aktier tecknas med teckningsrätt och 25 000 aktier utan teckningssrätt.

”Jag har följt detta bolag sedan 2012, genom uppgångar och utmaningar. Även om det är oroligt på alla marknader just nu, tror jag att denna noterade grupp med sina digitala tjänster för kapitalanskaffning och kommunikation, samt med de åtgärder de tidigare genomfört, har stor chans att gå stärkta ur denna kris. Givetvis investerar även jag i denna pågående runda, inte minst för att jag tror på bolaget i relation till aktiekursens utveckling. Det är i tider som dessa som crowdfunding visar sin styrka.”, säger Johan Jörgensen styrelseordförande i FundedByMe AB (publ)

Teckna aktier hos Aqurat Fondkommission: http://bit.ly/3cUcTXa

Delta i emissionen genom FundedByMe:s produkt “crowdfunding för noterade bolag”: http://bit.ly/2W2Ne8J

Läs FundedByMe:s memorandum: http://bit.ly/2TVgZW7

Läs Stockpickers analys: http://bit.ly/39G8BA6

Läs artikeln i Investerarbrevet: http://bit.ly/2SJIVx2

Se Pressträff Direkt från 18/2 med FundedByMe: http://bit.ly/2wVCY7D

För ytterligare information vänligen kontakta:

FundedByMe Crowdfunding Sweden AB är ett noterat teknikbolag inom fintech med inriktning mot finansmarknaden. I nuvarande stund erbjuder bolaget en plattform för finansieringsstöd genom equity crowdfunding för diverse startups och tillväxtbolag runt om den globala marknaden. Bolaget består i dagsläget av FundedByMe.com och Laika Consulting (kommunikationsbyrå inom finansiell kommunikation), samt majoritetsägande i Feminvest och även samägda partnerbolag i Finland, Malaysia, Singapore, Polen, Holland och Dubai/FAE. Gruppen når tillsammans över 269,000 registrerade globala investerarmedlemmar. Bolagets aktier kan exempelvis handlas på Avanza (FBM MTF B) eller Nordnet (FBM MTF B).