FundedByMe:s vd och medgrundare utökar sitt innehav i bolaget

FundedByMe:s vd, styrelseledamot och medgrundare Daniel Daboczy ökar sitt innehav i bolaget genom köp av totalt 4700 st B aktier privat samt via bolag. Köpen har gjorts över marknaden den 11 och 12 mars 2019 till en snittkurs om 20,15 SEK per aktie.

Efter transaktionen uppgår Daniel Daboczys innehav i bolaget till totalt 609 897 aktier, fördelade på 468 463 st A-aktier (genom bolag) och 138 734 st B-aktier (genom bolag) samt 2 200 st B-aktier (privat) och 500 A-aktier (privat).

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Daniel Daboczy, VD

FundedByMe AB (publ) är ett noterat bolag på NGM Nordic MTF sedan den åttonde mars 2019. FundedByMe AB (publ) är moderbolag som består av FundedByMe.com, Feminvest - sannolikt Nordens största nätverk för kvinnliga investerare, Laika Consulting AB som är ett helägt dotterbolag som erbjuder Investor Relations tjänster samt marknads- och finansiell kommunikation. Bolaget har även 6 delägda dotterbolag i Finland, Malaysia, Dubai/UAE, Polen, Holland och Singapore. Bolaget har verksamhetslicens i Malysia (equity och P2P/P2B) samt i Dubai/UAE (equity crowdfunding tillstånd samt tillstånd att hålla i klientmedel). Gruppen når tillsammans över 269,000 registrerade globala investerarmedlemmar. Bolagets aktier kan exempelvis handlas på Avanza (FBM MTF B) eller Nordnet (FBM MTF B)