FundedByMe tidigarelägger halvårsrapport

Bolaget meddelar att publiceringen av Bolagets delårsrapport för första halvåret 2019, perioden 1 januari – 30 juni 2019, kommer att tidigareläggas till den 7 augusti 2019 istället för 30 augusti 2019 som tidigare har angivits i Bolagets finansiella kalender.

FundedByMe Crowdfunding Sweden AB (publ) (”FBM” eller ”Bolaget”) meddelar härmed att publiceringen av Bolagets delårsrapport för första halvåret 2019, perioden 1 januari – 30 juni 2019, kommer att tidigareläggas till den 7 augusti 2019 istället för 30 augusti 2019 som tidigare har angivits i Bolagets finansiella kalender. Anledningen till tidigareläggandet av delårsrapporten är att Bolagets arbete med framställandet av delårsrapporten har fortskridit snabbare än beräknat.

Bolagets finansiella kalender kommer att uppdateras och återfinns på https://www.fundedbyme.com/investor-relations/

För ytterligare information kontakta:

FundedByMe är den snabbast växande crowdfunding plattformen i Skandinavien inom equity crowdfunding. Under de senaste åren har bolaget hjälpt över 470 företag från 25 olika länder och samlat in över 550 miljoner SEK. Företaget har 250,000 registrerade investerar medlemmar över hela världen. FundedByMe har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige med samäga partnerbolag i Finland, Polen, Singapore, Malaysia, Nederländerna och Dubai. För mer information besök www.fundedbyme.com

FundedByMe är en noterad koncern på NGM Nordic MTF under kortnamnet FBM MTF och består av fundedbyme.com, Laika Consulting, Feminvest samt ägande i 6 dotterbolag som bedriver crowdfunding utanför Sverige.