FundedByMe värvar två nya styrelsemedlemmar med erfarenhet från att introducera och leda bolag på börsen.

Skandinaviens snabbast växande crowdfundingplattform FundedByMe meddelade idag att de värvat två nya styrelsemedlemmar. Johan Lund och Johan Gorecki har båda accepterat positioner i FundedByMes styrelse med omedelbar verkan, vilket för med sig eftertraktad erfarenhet från att introducera och leda bolag på börsen.

Johan Lund, VD och grundare av FrontOffice Nordic (FRNT MTF B), verksamma inom bolagsrekonstruktioner med bas i Sverige, är en kvalificerad ekonom. Han utvecklade FrontOffice-modellen, som utöver finansiering inkluderar rådgivning inom områden som entreprenörskap, ekonomisk förvaltning, juridik, marknadsföring och försäljning. Under Lunds vägledning lanserade FrontOffice sin crowdfundingkampanj hos FundedByMe den 25e november 2015 och stängde den i mitten av februari 2016 efter att ha överfinansierats till 111% med 183 investerare. Bolaget listades på Nordic Growth Market i mitten av maj 2016, vilket gjorde FrontOffice till det crowdfundade bolag som snabbast noterats i Norden. ”Beslutet att bli en del av det bolag jag arbetat med så nära det senaste året var ett lätt sådant”, säger Johan Lund. ”Jag ser potential och passion, och tror verkligen att vi med min vägledning kan göra FundedByMe ännu bättre”.

Johan Gorecki arbetar inom Corporate Finance på det börsbolaget Retail and Brands (RnB) och är grundare och VD för Globe Forum, en internationellt erkänd marknadsplats för hållbar innovation. Johan är också grundare av Globe Awards, det ledande hållbarhetspriset för innovation. Han har arbetat med det internationella mediaföretaget Modern Times Group (MTG) där han var ansvarig för internetportalen Everyday AB. Han är styrelseledamot i den svensk-polska handelskammaren samt solenergiföretaget Solarus. ”Jag har känt Daniel Daboczy under en tid och ser den disruptiva potentialen som FundedByMe har. Med ett bolag som har FundedByMes ambitioner och en potentiell notering i sin framtid, känner jag mig säker på att jag kan addera ett unikt värde”, säger Johan Gorecki.

Och Daniel Daboczy, VD och medgrundare av FundedByMe håller med. “Vi är väldigt glada över att ha två så erfarna individer ansluta sig till vår redan erfarna styrelse”, säger han. ”Med en styrelse bestående av tre stycken Johan (Ordförande Johan Jörgensen var den första), mig själv och Choon-Seng Tan i Singapore, ser framtiden global ut”, avslutar han.

Citat

Vi är väldigt glada över att ha två så erfarna individer ansluta sig till vår redan erfarna styrelse. Med en styrelse bestående av tre stycken Johan (Ordförande Johan Jörgensen var den första), mig själv och Choon-Seng Tan i Singapore, ser framtiden global ut.
Daniel Daboczy, VD och medgrundare, FundedByMe