Offentliggörande av memorandum inför företrädesemission

FundedByMe Crowdfunding Sweden AB (publ) offentliggör härmed memorandum inför förestående företrädesemission, vars teckningstid inleds den 30 april 2019. Styrelsen i FundedByMe Crowdfunding Sweden AB (publ) (”FundedByMe”) (”Bolaget”) har den 24 april 2019, enligt mandat erhållet på årsstämma 2018 samt villkorat att kommande årsstämma den 15 maj 2019 förlänger mandatet att emittera aktier i bolaget, fattat beslut om en företrädesemission av så kallade Units om cirka 6 MSEK före emissionskostnader. Teckningsåtagande finns från vd:n Daniel Daboczy á 1 MSEK.

Memorandum, anmälningssedel och teaser

Emissionsmemorandum finns tillgängligt på bolagets IR sida: www.fundedbyme.com/investor-relations eller på http://bit.ly/2XU5O0s. Teckningssedel, fullständiga villkor och anvisningar samt teaser kommer att finnas tillgängligt på Aqurat Fondkommissions hemsida från 30 April http://bit.ly/FBMteckningAqurat

Erbjudandet i sammandrag

• Aktieägare i FundedByMe har företrädesrätt att teckna en (1) Unit per fyra (4) befintliga aktier som innehas på avstämningsdagen den 26 april 2019, oavsett om A- eller B-aktier. En (1) Unit består av en (1) nyemitterad aktie av serie B och en (1) teckningsoption TO 1 B. Teckningskursen är 4,45 SEK per unit, det vill säga 4,45 SEK per nytecknad aktie av serie B. Teckningsoptionerna erhålls vederlagsfritt.

• Teckning av Units sker under perioden 30 april 2019 – 17 maj 2019

• Teckningsoptionen erhålls vederlagsfritt och berättigar till teckning av en nyemitterad aktie av serie B till kurs 8,90 SEK

• Teckning av nyemitterade aktier med stöd av teckningsoptioner sker under perioden 18 maj 2020 – 2 juni 2020

• Teckningsoptionen tillför Bolaget 12 MSEK vid full teckning före emissionskostnader

• Bolaget tillförs vid full teckning ca 6 MSEK före emissionskostnader

• Teckningsåtagande finns från vd:n Daniel Daboczy á 1 MSEK.

Fullständigt bolagsnamn:   FundedByMe Crowdfunding Sweden AB (publ)
Organisationsnummer:       556871-1823
Aktiens kortnamn:              FBM MTF B
Aktiens ISIN-kod:               SE 0008293617

För mer information, vänligen kontakta vd Daniel Daboczy, tel. +46 73-626 99 85 eller e-mail daniel@fundedbyme.com

FundedByMe Crowdfunding Sweden AB är ett noterat teknikbolag med inriktning mot finansmarknaden. I nuvarande stund erbjuder bolaget en plattform för finansieringsstöd för diverse startups och tillväxtbolag runt om den globala marknaden. Kunderna anmäler sig online där de får möjligheten att visa intresse inför att investera. Bolaget består i dagsläget av FundedByMe.com, Feminvest och Laika Consulting, samt sex samägda partnerbolag i Finland, Malaysia, Singapore, Polen, Holland och Dubai/FAE. Gruppen når tillsammans över 269,000 registrerade globala investerarmedlemmar. Bolagets aktier kan exempelvis handlas på Avanza (FBM MTF B) eller Nordnet (FBM MTF B).