Vetenskapsbaserad presentationsplattform söker investerare via crowdfunding

Motivactr är en plattform för presentationsförberedning. Tjänsten är grundad på vetenskapen om hur man bäst tar till sig information. Målet är att effektivisera företagspresentationer och möten och minimera chanserna för att frågor blir obesvarade eller information blir bortglömd. Den XX lanseras företagets crowdfundingkampanj på FundedByMe.

— Skärp dig eller förbli oskarp. Idag säger hälften av alla mötes- eller presentationsdeltagare att de tyckte att tiden de lyssnade var bortkastad och innehållet meningslöst. Det finns hur mycket som helst att tjäna på att stärka kunskaperna kring hur man gör tiden engagerande och meningsfull. Skillnaden nu är att du kan jobba i ett verktyg som hjälper dig att skapa innehåll som är relevant för dina åhörare, säger Erik Dahlkvist VD och grundare av Motivactr.

Plattformen Motivactr vill effektivisera processen att förbereda och hålla i ett möte eller en presentation. Genom tydliga riktlinjer och pedagogisk struktur erbjuder Motivactr en presentationsmall som engagerar lyssnare. Mallen är baserad på vetenskapen om lärandet och den kan anpassas beroende på presentationstyp, målgrupp och syfte.

— En presentation är inte lika med bilderna som visas på väggen. Och effektivitet är inte att säga så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Det smartare sättet är att se till att allt man säger - eller visar - är anpassat för dem som lyssnar, säger Erik Dahlkvist VD och grundare av Motivactr.

Motivactr erbjuder en databas innehållandes metaforer, citat, bilder och filmer samt innehåll från utvalda tredjepartskällor som man kan använda i sina presentationer. Genom att använda Motivactr blir informationen lätt att ta till sig för lyssnarna; den blir motiverande, tydlig och leder till handling. Nu vill de att fler ska få upp ögonen för deras plattform genom sin crowdfundingrunda hos FundedByMe.

Kampanjen lanseras idag, den 5 juni, hos FundedByMe.

För mer information besök: www.fundedbyme.com/motivactr eller maila michaela@fundedbyme.com

Motivactr är plattformen som gör presentationsförberedelser enkla och effektiva. På plattformen kan du välja vilken typ av presentation du ska göra, vilka som är din målgrupp och vad du vill få ut av presentationen. Motivactr ger dig förslag på mallar, baserat på ditt valda ämne och din målgrupp, skapade efter vetenskapen om lärandet.

Michela Berglund
Chief Marketing Officer
michaela@fundedbyme.com

FundedByMe är en av få ”full-service crowdfunding plattformar” som erbjuder finansieringsstöd genom equity crowdfunding. Sedan start har bolaget hjälpt mer än 470 bolag från mer än 25 olika länder och totalt samlat in över SEK 500 miljoner. Bolaget har mer än 110,000 registrerade investerar medlemmar från närmare 200 länder. FundedByMe har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige samt samägda partnerbolag i Dubai, Finland, Malaysia, Polen och Singapore. För mer information vänligen besök hemsidan: www.fundedbyme.com

Citat

En presentation är inte lika med bilderna som visas på väggen. Och effektivitet är inte att säga så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Det smartare sättet är att se till att allt man säger - eller visar - är anpassat för dem som lyssnar.
Erik Dahlkvist VD och grundare av Motivactr