FGGI har erhållit en waiver avseende long stop date i Written Procedure för obligationslånet

Future Gaming Group International AB:s (”FGGI”) obligationsinnehavare godkände via ett skriftligt förfarande (Written Procedure) förslagen till omstrukturering av FGGI:s obligation, vilket offentliggjordes av bolaget den 18 januari 2022. FGGI har därefter efterfrågat en waiver av agenten Nordic Trustee avseende long stop date i Written Procedure så att det förlängs från 31 januari 2022 till 15 juni 2022. Nordic Trustee har accepterat förfrågan.

Förfrågan om waiver av Nordic Trustee avseende long stop date gjordes med anledning av Spotlight Stock Markets pågående nynoteringsprövning för vilket ett godkännande från Spotlight är ett villkor för att FGGI ska kunna fullfölja förvärvet av Fable Media ApS som kommunicerades i pressmeddelande den 15 december 2021.

Nordic Trustee har som agent accepterat förfrågan på obligationsinnehavarnas vägnar eftersom waivern inte är till skada för obligationsinnehavarnas intressen. Waivern finns tillgänglig på Bolagets hemsida https://futuregaminggroup.com/obligation/ under rubriken Notice of Waiver.

Stockholm den 31 januari 2022
Future Gaming Group International AB (publ)

Denna information lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2022-01-31 19:42 CET.

Future Gaming Group International AB är ett på Spotlight Stock Market noterat bolag som investerar i och utvecklar tjänster inom lead generation, även kallat affiliatemarknadsföring eller prestationsbaserad marknadsföring. FGG-koncernen äger och driver via dotterbolag lead generation-verksamheterna Phase One Performance och Viistek Media.