G5 Entertainment lämnar sitt nya F2P hidden object-spel Hidden Epee för granskning

G5 Entertainment har lämnat sitt nya F2P hidden object-spel Hidden Epee för granskning till Apple App Store. Spelet är begränsat till Ryssland. Hidden Epee är utvecklat av Deep Shadows Games Limited och G5 är spelets förläggare.

I Hidden Epee går spelarna in ett mysteriefyllt Paris under upplysningstiden med uppdraget att lösa gåtan bakom en serie av oförklarliga solförmörkelser som drabbat staden. När spelarna testar sina färdigheter i att nysta upp olika hidden object-scenerier och lösa nya pussel, kan de samtidigt njuta av pittoreska miljöer som återskapar livet i 1600-talets Frankrike.Som i alla nyutvecklade spel från G5 är nätverket G5 Friends, som gör det möjligt att spela tillsammans med vänner, integrerat i Hidden Epee redan från start.

G5 Entertainment AB utvecklar och förlägger högkvalitativa free-to-play spel för smartphones, tablets och datorer som är familjevänliga, lätta att lära, och riktar sig till en bred publik av erfarna spelare. Koncernen publicerar sina spel genom Apple App Store, Google Play, Microsoft Store, Amazon Appstore etc. G5:s spelportfölj inkluderar ett antal populära titlar som Jewels of Rome, Sherlock: Hidden Match-3 Cases®, Jewels of the Wild West, Hidden City®, Mahjong Journey®, The Secret Society® och Wordplay: Exercise your brain™.

G5 Entertainment AB är noterat på Nasdaq Stockholm med handelssymbolen G5EN.ST. Under fyra år i rad har G5 Entertainment utsetts av FT1000 till ett av Europas mest snabbväxande företag, enligt Placera Sweden var också bolagets aktie till årtiondets näst bästa på stockholmsbörsen från 2010 till 2020.

Mer information om G5 Entertainment finns på: https://www.g5e.com/corporate