G5 Entertainment lanserar sitt nya F2P-spel Mayor Match

G5 Entertainment tillkännager idag lanseringen av sitt nya F2P Match-3-pusselspel, Mayor Match. Spelet är för närvarande endast tillgängligt i Apple App Store.

I Mayor Match kan spelarna utveckla en hel stad genom att konstruera och uppföra byggnader på det som i spelets början bara är en tom yta. Spelarna bygger upp sin drömstad genom att bygga hus, industribyggnader, gårdar, köpcentra och transportsystem, samtidigt som de skapar bra levnadsvillkor för invånarna. Medan spelarna tar sig fram igenom tusentals olika match 3-nivåer kan de njuta av en kombination av stadsbyggande och ett spännande match 3-spel.

Som i alla nyutvecklade spel från G5 är nätverket G5 Friends, som gör det möjligt att spela tillsammans med vänner, integrerat i Mayor Match redan från start.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

G5 Entertainment utvecklar och förlägger högkvalitativa F2P-spel för smartphones och tablets, som är familjevänliga, lätta att lära och riktar sig till en bred publik av erfarna och oerfarna spelare.  Bolaget publicerar sina spel genom Apple, Google, Amazon och Windows applikationsbutiker. Bolagets inkluderar ett antal populära titlar  som Jewels of Rome, Hidden City®, Mahjong Journey®, Homicide Squad®, The Secret Society®, Wordplay: Exercise your brain och Jewels of the Wild West.

G5 Entertainment är, genom moderbolaget G5 Entertainment A, noterat i mid cap-segmentet på Nasdaq Stockholms huvudlista med handselssymbolen G5EN.ST. Under sex år i rad har G5 Entertainment rankats i Deloittes Top 50-lista över de snabbast växande tech-bolagen i Sverige

Ytterligare information om G5 Entertainment finns på http://www.g5e.com/corporate