Stefan Lundborg avgår ur styrelsen

Stefan Lundborg har idag informerat styrelsen och valberedningen för G5 Entertainment att han avgår ur styrelsen med omedelbar verkan. Stefan Lundborg har inte deltagit i styrelsearbetet för G5 sedan december 2020.

”Vi tackar Stefan för hans bidrag till G5. Stefan valdes in till styrelsen 2017 och har på ett konstruktivt sätt stöttat G5 med sin gedigna erfarenhet”, säger Petter Nylander, styrelseordförande för G5 Entertainment.

Vid ytterligare frågor, vänligen kontakta:
Petter Nylander, petter.nylander@g5e.com

G5 Entertainment AB utvecklar och förlägger högkvalitativa free-to-play spel för smartphones och tablets som är familjevänliga, lätta att lära, och riktar sig till en bred publik av erfarna spelare. Koncernen publicerar sina spel genom Apple, Google, Amazon och Windows applikationsbutiker. G5: s spelportfölj inkluderar ett antal populära titlar som Jewels of Rome, Hidden City®, Mahjong Journey®, Homicide Squad®, The Secret Society® och Wordplay: Exercise your brain™ och Jewels of the Wild West™.

G5 Entertainment AB är noterat på Nasdaq Stockholm med handelssymbolen G5EN.ST. Under fyra år i rad har G5 Entertainment utsetts av FT1000 till ett av Europas mest snabbväxande företag, enligt Placera Sweden var också bolagets aktie till årtiondets näst bästa på stockholmsbörsen från 2010 till 2020.

Mer information om G5 Entertainment finns på: https://www.g5e.com/corporate