Gambro förvärvar kliniker i Europa

Gambro förvärvar kliniker i Europa Gambro har stärkt sin ledande position inom internationell njursjukvård genom förvärv av kliniker i Europa. Under första halvåret 2000 har Gambro sammantaget i Europa förvärvat sju kliniker med ca 510 patienter. Här ingår fem spanska kliniker i Barcelona och Valenciaområdena, en italiensk klinik i Lazioområdet samt en portugisisk klinik i Oportoområdet. Av dessa har tre kliniker med ca 300 patienter förvärvats under andra kvartalet 2000. För ytterligare information kontakta: Bengt Modéer, Informationsdirektör, tel. 00 1 303 884 6069 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/27/20000627BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/27/20000627BIT00440/bit0002.pdf