Larry C. Buckelew chef för Gambro Healthcare US

Larry C. Buckelew chef för Gambro Healthcare US Larry C. Buckelew har utsetts till chef för Gambro Healthcare US med ansvar för verksamheten i USA. Han kommer att rapportera direkt till Brad Nutter, som är chef för Gambro Healthcare. Larry C. Buckelew tillträder tjänsten, som är nyinrättad, inom två veckor - den 15 maj. Larry C. Buckelew är i dag President, TFX Medical Group, som omsätter ca 400 MUSD och har ca 4.400 anställda. Det ingår i Teleflex Inc. (NYSE: TFX). Han har arbetat i över 25 år inom den amerikanska vård- och medicintekniska industrin och har haft olika ledande chefspositioner i företag som innefattar produkter och tjänster för sjukhus, laboratorier och hemvård. "Jag är mycket glad över att Larry C. Buckelew kommer till Gambro Healthcare," säger Brad Nutter. "Han kommer att leda den amerikanska klinikverksamheten. Den omsätter ca 1,2 miljarder USD och har ca 10.000 anställda som ansvarar för vården av njursjuka patienter. Han har en omfattande erfarenhet och kunskap och jag är säker på att han kommer att utveckla och föra den amerikanska klinikverksamheten vidare på ett mycket positivt sätt." För ytterligare information kontakta: Bengt Modéer, Informationsdirektör, tel. 08-613 65 00, 070-513 65 33 Anna Augustson, European Investor Relations Manager, tel. 08-613 65 35, 070-513 65 34 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000503BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000503BIT00180/bit0002.pdf