Kommuniké från extra bolagsstämma i Gapwaves

Vid extra bolagsstämma den 30 oktober 2017 valdes Jan Wäreby till ny ledamot av Gapwaves styrelse. Stämman beslutade att antalet styrelseledamöter som ska utses av stämman ska vara fem, utan suppleanter. Styrelsen beslutade vidare att arvodet förblir i enlighet med vad som beslutades vid årsstämman 2017.

Jan Wäreby är sedan tidigare styrelseledamot i Fingerprint Cards och i RISE. Hans tidigare erfarenheter inkluderar en lång karriär inom Ericsson.

- Det är mycket glädjande att en så erfaren person som Jan Wäreby går in som ledamot i Gapwaves styrelse. Jan Wärebys kunskap från telekomindustrin i kombination med hans erfarenhet av att leda bolag med hög tillväxt kommer att bli en stor tillgång för Gapwaves under de närmaste åren, säger Lars-Inge Sjöqvist, VD i Gapwaves.

- Gapwaves besitter en mycket intressant och unik teknik och befinner sig för närvarande i en väldigt spännande fas. Tillväxtmöjligheterna inom 5G är uppenbara och jag är mycket glad över att kunna ta plats i styrelsen och bidra till bolagets fortsatta utveckling, säger Jan Wäreby.

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som Gapwaves AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 oktober 2017 kl. 15:00 CET.

Göteborg den 30 oktober 2017

För ytterligare information kontakta VD Lars-Inge Sjöqvist.

Lars-Inge Sjöqvist
E-post: lars-inge.sjoqvist@gapwaves.com

Gapwaves AB (publ) har sitt ursprung i forskning vid Chalmers Tekniska Högskola och etablerades 2011. Bolagets vision är att vara den ledande leverantören av aktiva antennlösningar. Gapwaves designar, tillverkar och säljer vågledare och antennprodukter baserat på gap-vågledarteknologin. Applikationsområden för bolagets produkter är bland annat aktiva antenner för mobilbasstationer, radiolänkar inom data- och telekom, bilradar, avlyssningssystem och rymdobservatorier.