Genovis lanserar FabRICATOR®-HPLC för automatiserad antikroppsanalys

Genovis inleder idag försäljning av FabRICATOR-HPLCkolonn för kvalitetsanalys av antikroppar i automatiserade analyssystem. Produkten baseras på Genovis FabRICATOR-teknologi och kan användas i redan existerande analyssystem för snabb analys utan manuell provhantering.

FabRICATOR HPLC är en kolonn som möjliggör automatiserad analys av terapeutiska antikroppar under utveckling, produktion och formulering av antikroppsbaserade läkemedel. Produkten kan användas i existerande analyssystem på marknaden viket gör att kunden inte behöver investera i ytterligare hårdvara.

-       I takt med att FabRICATOR blivit alltmer etablerat på marknaden för antikroppsanalys har vi uppfattat ett behov av att ytterligare förenkla och automatisera provbearbetningen för våra kunder. FabRICATOR-HPLC är en enzymreaktor som ger våra kunder nya möjligheter att bygga vidare på metoden med vårt enzym i helautomatiska instrument vilket kräver mindre tid av operatören för att genomföra analysen, säger Fredrik Olsson, vd.

Lanseringen av FabRICATOR®-HPLC är Genovis andra produktlansering i år. Bolaget lanserade tidigare i april GlyCOCATCH™ som är en ny teknologi för upprening av glykosylerade proteiner.

För mer information om FabRICATOR-HPLCkolonn: https://www.genovis.com/products/igg-proteases/fabricator/fabricator-hplc/

Genovis affärsidé är att genom kunskap och kreativitet utveckla och erbjuda innovativa verktyg för utveckling av framtidens läkemedel.  Idag säljer Genovis flera enzymprodukter s.k. SmartEnzymes över hela världen i innovativa produktformat som bl.a. underlättar utveckling och kvalitetskontroll av biologiska läkemedel.

Organisationen består av Genovis AB och det helägda dotterbolaget Genovis Inc i USA. Genovis Inc. hanterar all försäljning av enzymprodukterna på den nordamerikanska marknaden och Genovis AB hanterar försäljning i resten av världen. Genovis aktie är listad på Nasdaq First North Stockholm och Erik Penser Bank är Certified Adviser åt Bolaget, tel 08-463 83 00.