Germanwings utökar och erbjuder mer

Germanwings utökar och erbjuder mer Germanwings fortsätter att växa och utökar nu antalet avgångar på tre populära rutter från Stuttgart. I och med sommartidtabellens start den 28 mars kommer det att bli ännu lättare att ta sig från Stuttgart till Barcelona, Wien och Pristina med det tyska lågprisflygbolaget. Dessutom startar bolaget linjen Köln/Bonn-Zadar i Kroatien. För att fira den nya rutten och de extra avgångarna släpps på onsdagen 1 miljon biljetter till extra låga priser på alla bolagets rutter på www.germanwings.com.
Sträckan Stuttgart-Barcelona får fem extra avgångar i veckan och flyger nu sammanlagt tolv gånger i veckan. Flyget till den spanska staden går med ett morgonflyg och ett kvällsflyg vilket ger passagerarna stor flexibilitet att välja lämpliga förbindelser. När sommartidtabellen träder i kraft sätts tre extra avgångar in även mellan Stuttgart och Wien. Den österrikiske huvudstaden trafikeras då varje dag och sammanlagt 18 gånger per vecka. Resenärer som flyger från Stuttgart kan från och med den 3 april 2010 även flyga fyra gånger i veckan till Pristina i Kosovo. Linjen mellan Köln/Bonn och Zadar i Kroatien tas upp igen av bolaget från och med den 16 maj 2010. Fyra gånger i veckan på vardagar kan man ta sig till staden i norra Dalmatien. Germanwings firar tillväxten av sitt utökade linjenät med att släppa 1 miljon biljetter för endast 19.99 Euro inklusive skatter och avgifter. Biljetter är bokningsbara från och med 27 januari 11:30 till den 31 januari kl 23:59. Erbjudandet gäller för resa mellan den 6 februari och 30 juni. Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 65 europeiska destinationer från sina fem tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg och Dortmund. Bolaget har en ung flotta bestående av 27 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin fyra gånger i veckan under vinterhalvåret. Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733 För mer information om Germanwings vänligen kontakta Emelie Berg, Comvision AB, Informationsansvarig Germanwings Sverige, 08 – 545 063 25, emelie@comvision.se, www.comvision.se