Delårsrapport januari-mars 2010: Ökat rörelseresultat för det första kvartalet

FÖRSTA KVARTALET 2010 * Försäljningsintäkterna ökade med 12 procent till 140,6 MSEK (126,0) * Rörelseresultatet uppgick till 4,7 MSEK (3,3) * Resultat före skatt uppgick till 5,6 MSEK (2,9) * Resultat efter skatt uppgick till 2,3 MSEK (-0,3) * Resultat per aktie uppgick till -0,01 SEK (-0,06) * Organisk tillväxt om 12 procent * Lyckad ägarspridning gav 600 nya aktieägare VD-KOMMENTAR Den starka tillväxten inom vår Service Line Bariatrics fortsätter, framförallt på vår äldsta klinik Bariatric Center Stockholm. Vår arytmiklinik Arrhythmia Center Stockholm har också haft god beläggning under kvartalet och fortsätter generera resultat över förväntningarna. Året har emellertid totalt sett inletts med något sämre tillväxt och resultat från klinikerna än motsvarande period 2009. Huvudskälen är tillfällig läkarbrist i några kliniker och lägre patientingång inom Service Line Dental. Dessutom har vissa kostnader tagits för anpassning av rehabiliteringsverksamheten på Stockholm Spine Center, vår enskilt största klinik. Läkarförsörjningen är nu säkerställd och anpassningen av rehabiliteringsverksamheten på Stockholm Spine Center är avslutad. Vi har också intensifierat marknadsföringen av våra dentalkliniker i slutet av kvartalet. Uppstarterna av våra nya kliniker i Prag, Skåne och Förenade Arabemiraten fortskrider enligt plan. Göteborg den 26 april 2010 Global Health Partner AB (publ) Per Båtelson VD