Glocalnet öppnar i Danmark

Glocalnet öppnar i Danmark Glocalnets ledning har beslutat etablera verksamhet i Danmark. Under sommaren och hösten 2000 kommer medarbetare att rekryteras till ett danskt dotterbolag. Glocalnets kommunikationstjänster kommer att erbjudas danska hushåll och företag från och med fjärde kvartalet 2000. Glocalnet har etablerat ett starkt varumärke inom telefoni i Sverige med över 80.000 kunder. Glocalnets IP-plattform har givit företaget möjlighet att agera prisledare på privatsamtal, samtidigt som den medger snabb och kostnadseffektiv expansion. Den framtida expansionen * både avseende nya kunder och nya avancerade tjänster * kommer att ske i Sverige såväl som utomlands. Det första land utanför Sverige som Glocalnet etablerar sig i är Danmark. * Den danska marknaden är idag betydligt mer tjänstedriven än den svenska. Dessutom har integrationen av fasta och mobila tjänster kommit betydligt längre. Vårt koncept har därför goda förutsättningar att vara lika framgångsrikt i Danmark som i Sverige. Tack vare vår affärsmodell och vår teknologiska plattform kan vi snabbt etablera verksamhet när vi går in i ett nytt land. Redan under fjärde kvartalet kommer vi att kunna erbjuda våra tjänster till danska hushåll och företag, säger Glocalnets VD, Stefan Krook. Glocalnet utvecklar och producerar kommunikationstjänster som säljs direkt till slutkund eller tillsammans med marknadspartners. Glocalnet avser att under året bli Sveriges tredje största aktör inom fast privattelefoni. Bolagets vision är att bli en ledande operatör av Internetbaserade tjänster i norra Europa. Bolaget har strategiska samarbeten med bolag som Cisco Systems och Portal Software. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Glocalnetaktien är noterad på OM Stockholmsbörsens inofficiella lista Nya Marknaden. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00220/bit0002.pdf