Origo - ny husserie för modernt boende

Nu lanserar Götenehus en ny kollektion av hus med en arkitektur optimerad för framtidens sätt att leva och bo med ljus och rymd som bärande element. Origoseriens kubistiska arkitektur är inspirerad av 20- och 30-talets modernism och funktionalism. De nio husen har en sparsmakad och strikt stil som kännetecknas av rena ytor, räta linjer och tydliga kontraster mellan olika material.

Origoseriens hus präglas av flera genomtänkta detaljer. Samtliga modeller har ett artikulerat och välkomnande entréparti som karaktäriserar husets personlighet. Flera har formgivits med entréer som fällts in i fasaden, och några har pelare i borstat rostfritt stål som ger entrén en särskild pondus. Resultatet blir en imponerande dynamik i formspråket mellan det stora och det lilla, en kontrast som även finns i mötet mellan puts och trä. Välplacerade glasytor släpper in mycket ljus och gör kontakten med trädgård och utemiljö ständigt närvarande.

- I Origoserien har jag lagt mycket tid på att hitta en enkelhet i uttrycket menar Johan Danielsson, arkitekt SAR/MSA Götenehus AB. Genomtänkta planlösningar som hjälper dig i vardagen, material som åldras med behag och en design som är tidlös. Det enkla är många gånger svårt att fånga, men ur det enkla kommer skönheten.

Origoserien är helt enkelt en kollektion av hus för ett modernt boende. Nio hus, nio liv.

Johan Danielsson, Arkitekt SAR/MSA, Götenehus AB, 0511-34 56 36, 070-66 99 711, johan.danielsson@gotenehus.se

Götenehus Group är genom varumärkena Götenehus och VärsåsVillan en av de större aktörerna på småhusmarknaden i Sverige. Koncernen består i huvudsak av två verksamhetsområden; Projektutveckling som marknadsför och bygger gruppbyggda småhus, flerfamiljshus m m och Styckehus som marknadsför och bygger enskilda villor och fritidshus. Götenehus B-aktier är listade på Nasdaq First North Stockholm. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB. Läs mer på www.gotenehus.se.