Martina Herrmann ny försäljnings- och marknadschef på Gothia Förlag och Fortbildning AB

Vid årsskiftet 2012/2013 blir Gothia Förlag och Fortbildning AB ett enda bolag och därmed en stark och expansiv aktör inom kompetensutveckling för professionella. Samgåendet skapar möjlighet till synergier mellan böcker, tidningar, kurser och konferenser inom områdena förskola, skola, medicin och hälsa, socialt arbete, social omsorg och äldreomsorg.

- Genom att kombinera våra erbjudanden och kompetenser får vi helt nya möjligheter. Fortbildning AB har en fantastisk kunskap inom tidningsproduktion, kurser, konferenser och utbildningar. I kombination med Gothia Förlags bokutgivning blir vi en mycket stark aktör, säger Anders Jonasson, vd för Gothia Förlag och Fortbildning AB.

Just nu pågår arbetet med att föra ihop och kombinera företagens produkter och tjänster. Därför är vi extra glada över att vi i det här viktiga skedet har förstärkt vår marknadsavdelning med Martina Herrmann, som omgående blir bolagens marknads- och försäljningschef.

Martina har lång erfarenhet av marknadsföring och försäljning från olika branscher, bl.a. som marknadschef och produktchef. Hon kommer närmast från Bring Citymail och har tidigare arbetat på bl.a. 3 (Hi3G Access AB) och Bonnier Responsmedier.

- Jag har arbetat med marknadsföring och försäljning i ca 15 år inom skiftande verksamheter, vilket har gett mig en bred bas. När det gäller marknadsföring har jag arbetat med de flesta kanaler, men den röda tråden har varit DR. Jag tycker det ska bli jättespännande att få arbeta med de intressanta och viktiga produkter som Gothia Förlag och Fortbildning AB har och att få göra det tillsammans med de kompetenta och engagerade medarbetare som finns i företaget.

Martina Herrmann nås på 08-462 26 71 och martina.herrmann@gothiaforlag.se.