Aftonbladet-SvD-Metros tryckeri väljer Graninges miljömärkta el

Aftonbladet-SvD-Metros tryckeri väljer Graninges miljömärkta el Graninge AB har tecknat avtal med Tidningstryckarna AB om leveranser av miljömärkt el. Det innebär att Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Metro under de närmaste tre åren trycks med miljömärkt el från Graninge. Avtalet omfattar 12 GWh (miljoner kWh) per år. Peter Wendel, ansvarig för affären på Graninge Energimarknad, säger i en kommentar: -- Avtalet, som vi tecknat med Tidningstryckarna, visar att det är möjligt för stora företag att satsa på miljöriktiga alternativ utan att behöva göra avkall på ekonomin. Jag hoppas att Aftonbladets, Svenska Dagbladets och Metros läsare kommer att uppskatta satsningen. Vi arbetar nu vidare med Tidningstryckarna med målsättningen att minska deras energiförbrukning och energikostnader ytterligare. Administrativa chefen på Tidningstryckarna AB, Peter Wallenskog, är också mycket nöjd med avtalet: -- Vi valde Graninge, eftersom de kunde erbjuda ett intressant koncept med Bra Miljöval-el i kombination med ett konkurrenskraftigt pris och energitjänster. Ytterligare information: Kalle Karlsson, Graninges informationschef, 08-753 68 60 Peter Wallenskog, Tidningstryckarna, 08-703 43 09 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/03/20010103BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/03/20010103BIT00570/bit0002.pdf