• Gunnebo/

Gunnebo har erhållit order värd 280 Mkr från centralbank i Afrika/Mellanöstern

Säkerhetskoncernen Gunnebo har i början av februari 2010 erhållit en order om leverans och installation av säkerhetsprodukter från en centralbank i regionen Afrika/Mellanöstern. Ordern är värd 280 Mkr.

”Global marknadsnärvaro och en stark marknadsställning är en förutsättning för att kunna teckna den här typen av order”, säger Gunnebos VD och koncernchef Per Borgvall. ”Inom ramen för åtgärdsprogrammet ”Get It Right” kommer Koncernen att ytterligare stärka sina möjligheter till att erbjuda våra produkter, systemlösningar och servicetjänster till den här typen av stora, internationella kunder – speciellt inom produktsortimenten Säker Förvaring och Tillträdeskontroll”. Ordern består av leverans och installation av lösningar för säker förvaring som valv, valvdörrar och säkerhetsrum samt av bankinredning, skottsäkra dörrar och glas till avskärmningar. Ordern kommer att börja levereras under andra kvartalet 2010 och planeras vara slutförd under 2011. Den nu mottagna ordern följer på en order från samma kund som mottogs under första och andra kvartalet 2007 och som framgångsrikt levererats och installerats. GUNNEBO AB (publ) Group Communications För mer information, vänligen kontakta: Per Borgvall, VD och koncernchef Gunnebo AB, tel 031-83 68 00, eller Karin Wallström, Informationschef Gunnebo AB, tel. 031-83 68 06, mobil: 0708-28 33 39, eller e-post: karin.wallstrom@gunnebo.com www.gunnebo.com Informationen är sådan som Gunnebo ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 11 februari 2010 kl. 09.35