Gunnebo lanserar EntraSec - ett nytt produktkoncept för säkerhetsgrindar

Gunnebo lanserar EntraSec - ett nytt produktkoncept för säkerhetsgrindar Säkerhetskoncernen Gunnebo har, inom divisionen Gunnebo Perimeter Protection, under drygt ett år utvecklat en helt ny typ av frihängande skjutgrind. EntraSec lanserades under förra veckan vid den internationella Baumesse i München, Tyskland och väckte där stort intresse och fick många positiva omdömen. EntraSec - som under drygt ett år utvecklats och uthållighetstestats - uppfyller väl de nuvarande och planerade Europeiska säkerhetsnormerna. EntraSec är en motoriserad skjutgrind med öppningsbredd upp till 10 meter som erbjuder god kontroll av in- och utpassage av motorfordon. EntraSec har en elegant och flexibel design. Genom sin lätta konstruktion och låga friktion vid rörelse möjliggörs en i marknaden unik driftssäkerhet och livslängd. Gunnebo Perimeter Protection har därför valt att erbjuda kunderna en 10 års garanti för EntraSec, kopplad till ett serviceavtal. Ett patenterat modulsystem ger EntraSec en rad fördelar - god statisk stabilitet, flexibilitet vid tillverkning och montering, förenklad installation samt lägre transportkostnader. - Vi har under ett drygt år investerat cirka 5 miljoner kronor på utveckling och intensivtestning av EntraSec säger Sven Boëthius, divisionschef Gunnebo Perimeter Protection. Vi räknar med att EntraSec ska omsätta över 50 Mkr inom två år. EntraSec ger oss ökad konkurrenskraft på såväl befintliga som nya marknader avslutar Sven Boëthius. GUNNEBO AB (publ) Information För ytterligare information, var vänlig kontakta: Sven Boëthius, Divisionschef, Gunnebo Perimeter Protection, telefon 0706- 23 80 55 eller mobiltelefon +31-651 531 683 eller Janerik Dimming, Informationsdirektör Gunnebo AB, telefon 031-83 68 03, mobiltelefon 0705-83 68 03 eller e-mail janerik.dimming@gunnebo.se www.gunnebo.se Gunnebo är idag en internationellt snabbväxande säkerhetskoncern med 106 bolag fördelade på 32 länder. Försäljningen till ytterligare ca hundra marknader sker genom agenter och distributörer. Omsättningen på årsbasis är ca 7 300 Mkr. Gunnebos säkerhetsverksamhet omfattar i huvudsak brand och inbrottsskyddande skåp, säkerhetsprodukter för banker och kontanthantering, elektroniska säkerhetssystem, brandskydd, säkerhetsen tréer och passagekontrollsystem, larmcentraler samt yttre och inre områ desskydd. Gunnebo förfogar över fem av världens ledande varumärken inom säkerhet: Chubb Safes, Fichet-Bauche, Rosengrens, Garny och Leicher. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/23/20030123BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/23/20030123BIT00140/wkr0002.pdf