Gunnebo utser ny ekonomi- finans- och IT-direktör

Bernt Ingman har utsetts till säkerhetskoncernen Gunnebos ekonomi, finans och IT-direktör (tf). Han efterträder Fredrik Östman som valt att gå vidare till andra uppdrag utanför koncernen. Bernt Ingman tillträder den 1 mars 2012.

“Jag vill tacka Fredrik Östman för betydande insatser under sin tid på Gunnebo. Hans gedigna kunskap och erfarenhet inom finansområdet har varit mycket värdefull för Koncernens utveckling,” säger Per Borgvall, VD och koncernchef Gunnebo AB.
Bernt Ingman har varit ekonomi- och finansdirektör på Husqvarna AB i sex år. Dessförinnan har han bland annat varit ekonomi- och finansdirektör på Munters AB.

Bernt Ingman kommer att ingå i Gunnebos koncernledning från den 1 mars 2012.

Group Communications

Per Borgvall, VD och Koncernchef Gunnebo AB, tel. 010-2095 000, eller
Karin Wallström, Informationschef Gunnebo AB, tel. 010-209 5026, eller e-post: karin.wallstrom@gunnebo.com

Säkerhetskoncernen Gunnebo tillhandahåller effektiva och innovativa säkerhetslösningar till kunder i hela världen. Koncernen har 5 500 anställda i 31 länder i Europa, Asien, Afrika, Australien och Amerika och omsätter 5 100 Mkr. Vårt globala erbjudande är fokuserat på Bank Security & Cash Handling, Secure Storage, Entrance Control och Global Services.

Vi gör din värld säkrare.