Gunnebos bokslutskommuniké publiceras den 6 februari och presenteras i Stockholm den 7 februari. Med anledning av Gunnebos bokslutskommuniké, som publiceras vid lunchtid den 6 februari, bjuder vi härmed in till en presentation med frågestund på Operaterrassen, Stockholm fredagen den 7 februari klockan 09.00. Presentationen och frågestunden kan avlyssnas genom att ringa +44(0) 208 288 4747 - ingen föranmälan eller kod behövs. Presentationen kommer från klockan 16.00 samma dag, fredagen den 7 februari, att finnas tillgänglig på www.gunnebo.se eller www.financialhearings.com - dit även anmälningar till träffen på Operaterrassen skall skickas. Från Gunnebo deltar Bjarne Holmqvist, VD och koncernchef, Lennart Gustavsson, ekonomi- och finansdirektör samt Janerik Dimming, informationsdirektör. Välkomna! GUNNEBO AB (publ) Information För ytterligare information, var vänlig kontakta: Janerik Dimming, Informationsdirektör Gunnebo AB, telefon 031-83 68 03, mobiltelefon 0705-83 68 03 eller e-mail janerik.dimming@gunnebo.se www.gunnebo.se Gunnebo är idag en internationellt snabbväxande säkerhetskoncern med 106 bolag fördelade på 32 länder. Försäljningen till ytterligare ca hundra marknader sker genom agenter och distributörer. Omsättningen på årsbasis är ca 7 300 Mkr. Gunnebos säkerhetsverksamhet omfattar i huvudsak brand och inbrottsskyddande skåp, säkerhetsprodukter för banker och kontanthantering, elektroniska säkerhetssystem, brandskydd, säkerhetsen tréer och passagekontrollsystem, larmcentraler samt yttre och inre områ desskydd. Gunnebo förfogar över några av världens ledande varumärken inom säkerhet: Chubb Safes, Fichet-Bauche, Rosengrens, Ritzenthaler, Garny och Leicher. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00730/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00730/wkr0002.pdf

Gunnebokoncernen bedriver verksamhet i hela världen och tillhandahåller innovativa produkter, mjukvara och tjänster för att kontrollera flödet av värdesaker, kontanter och människor. Gunnebo erbjuder lösningar inom tillträdeskontroll, säker förvaring, kontanthantering och integrerad säkerhet till kunder som främst är verksamma inom detaljhandeln, kollektivtrafik, offentliga och kommersiella byggnader, industri och högriskanläggningar och bank. Koncernen har en omsättning på 5 500 Mkr och är noteradpå NASDAQ Stockholm.