Troax och Motoman Robotics tecknar samarbetsavtal

Troax och Motoman Robotics tecknar samarbetsavtal Troax har tecknat ett samarbetsavtal om leveranser av nätväggar för kundanpassade maskinskydd med Motoman Robotics Europe AB. Avtalet löper över tre år och är av stor strategisk vikt då Motoman är en av världens ledande tillverkare av industrirobotar. Under avtalstiden ser de båda parterna varandra som "Preferred Suppliers", och Troax maskinskydd kommer att vara standard i huvudsak för Motomans kundanpassade systemleveranser. I avtalet ingår också att Troax ska utbilda Motomans personal i maskinskydd vid robottillverkarens utbildningscentra i Kalmar. - Avtalet är av strategisk vikt eftersom det kommer att stärka marknadsställningen för båda företagen, säger Stefan Andersson, VD för Troax. Tillsammans kan vi erbjuda slutkunden en helhetslösning. Vår gemensamma styrka ligger i att Motoman finns på flertalet av de marknader där Troax har egna bolag och distributörer vilket innebär att vi även kan erbjuda lokal service och support. - Samarbetet med Troax innebär att både projekteringen och installationen av våra robotsystem kommer att effektiviseras, säger Johnny Jarhall, Motomans försäljningschef för norra Europa. Vi ser en möjlighet att på ett enkelt sätt fokusera på säkerhet, samtidigt som Troax produkter gör att våra montörer vinner tid på verkstadsgolvet. Troax är Europas ledande tillverkare och leverantör av maskinskydd. Motoman Robotics är ett helägt dotterbolag till världens största robottillverkare, japanska Yaskawa Electric Corporation, och tillverkar automationsutrustning för de flesta typer av produktion. GUNNEBO AB (publ) Information För ytterligare information vänligen kontakta: Stefan Andersson, VD Troax AB, telefon 0370 - 828 31, mobiltelefon 0702 49 97 60 eller Janerik Dimming, Informationsdirektör Gunnebo AB, telefon 031-83 68 03, mobiltelefon 0705-83 68 03 eller e-mail janerik.dimming@gunnebo.se www.gunnebo.se Gunnebo är en internationell snabbväxande säkerhetskoncern med 110 bolag i 32 länder i samtliga världsdelar. Försäljningen till ytterligare 100 marknader sker genom agenter och distributörer. Omsättningen uppgår till 7 500 Mkr. Gunnebos säkerhetsverksamhet omfattar i huvudsak brand och inbrottsskyddande skåp, säkerhetsprodukter för banker och kontanthantering, elektroniska säkerhetssystem, brandskydd, säkerhetsentréer och passagekontrollsystem, larmcentraler, yttre och inre områdesskydd. Gunnebo förfogar över några av de ledande varumärken inom säkerhet: Chubbsafes, Fichet-Bauche, Rosengrens, Ritzenthaler, Garny, Leicher, Troax och Elkosta. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/09/20041108BIT21550/wkr0010.pdf Troax och Motoman Robotics tecknar samarbetsavtal

Gunnebokoncernen bedriver verksamhet i hela världen och tillhandahåller innovativa produkter, mjukvara och tjänster för att kontrollera flödet av värdesaker, kontanter och människor. Gunnebo erbjuder lösningar inom tillträdeskontroll, säker förvaring, kontanthantering och integrerad säkerhet till kunder som främst är verksamma inom detaljhandeln, kollektivtrafik, offentliga och kommersiella byggnader, industri och högriskanläggningar och bank. Koncernen har en omsättning på 5 500 Mkr och är noteradpå NASDAQ Stockholm.