GWS lanserar Safeture Enterprise för storföretag

Ändrar namn till Safeture AB för att avspegla vikten av sin IT-plattform

GWS Production AB (publ) (ticker: GWS) offentliggjorde idag Safeture Enterprise, ett nytt erbjudande och en komplett molnbaserad IT-plattform för att skydda anställda var de än befinner sig. För att avspegla sin produkt och ambition planerar GWS att byta namn till Safeture AB, med en ny ticker, SFTR, efter årsstämman den 29 maj.

En central del av GWS:s ambition är att utveckla sitt produktutbud kring kundernas behov. Säkerhet är kritiskt, och stora företag har till uppgift att skydda sina anställda oavsett om det är på kontoret eller på resan. Safeture Enterprise ger större företag möjlighet att effektivt automatisera säkerheten, samtidigt som programvaran integreras sömlöst och blir en naturlig del av bolagens interna processer.

Den nya Safeture Enterprise-plattformen är en komplett och molnbaserad tjänst för hantering av risker, säkerhet och krisprocesser som involverar anställda. Plattformen har ett stort antal funktioner och komponenter som kan användas off-the-shelf, till exempel mobilappar, resespårning, flyguppdateringar, globala realtidsvarningar, e-learning, bulkmeddelanden, land- och medicinsk information, allt i samma verktyg. Men det här är också en öppen plattform som gör det möjligt för kunderna att införa specifika interna processer och integrera dem med externa leverantörer, såsom hjälpleverantörer eller annan programvara, inklusive interna arbetsdatabaser eller intranät.

Den beprövade Safeture TRM-programvaran (Travel Risk Management) är en del av Enterprise-produkten och finns även separat för mindre företag. TRM-mjukvaran har varit populär hos många kunder i åratal och finns fortfarande i själva hjärtat av Safeture-plattformen. Det är ofta utgångspunkten för en ny kund innan de går vidare för att använda andra verktyg som nu finns på Enterprise-plattformen.

"Stora företag har en enorm uppgift för att säkerställa arbetarnas säkerhet, och processerna idag är ofta ineffektiva och klumpiga. Vår Safeture Enterprise IT-plattform är lätt att integrera och använder automatisering för att förbättra kvalitet och effektivitet, vilket återspeglar kundernas verkliga behov,” säger Andreas Rodman, VD för GWS.

"Vår nya holistiska Safeture Enterprise-plattform är hjärtat i vårt företag och vår vision om en trygg framtid, så det känns naturligt att ändra vårt företagsnamn när vi offentliggör produkten. Med plattformen på plats och en stark finansiell ställning ser jag fram emot fortsatt utveckling de närmaste åren."

För mer information besök nya www.safeture.com eller kontakta GWS VD Andreas Rodman, +46 (0) 708 – 10 13 16, andreas.rodman@globalwarningsystem.com

Om GWS Production AB och Safeture®

GWS, Global Warning System, grundades 2009 efter erfarenheter från en global SARS-epidemi, tsunamin i Indiska oceanen 2004 och terrorattacken i Mumbai. Företaget erbjuder en unik säkerhetsplattform: Safeture®, vilket är det nya, kompletta sättet att ta kontroll över medarbetarnas säkerhet med en toppmodern teknik. GWS-aktien är noterad på NASDAQ First North Stockholm (ticker: GWS). Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser. Tel: +46 8-463 83 00, epost: certifiedadviser@penser.se.

Taggar:

Citat