GWS rekryterar ny global försäljningschef

Intresset för resehanteringsplattformen Safeture från GWS Production i Lund växer.

För att möta marknadens behov, har GWS anställt Robert Rosenberg som global försäljningschef.

Med hjälp av den unika tekniska lösningen Safeture kan organisationer omedelbart lokalisera sina medarbetare när något allvarligt inträffat och ge dem tillförlitlig och relevant information, sammanställd av GWS: s kvalificerade analytiker. Därmed får personal på plats snabb hjälp. Tack vare Safeture uppfyller företagen även sitt juridiska och moraliska ansvar som arbetsgivare.

GWS har nu anställt Robert Rosenberg som global försäljningschef. Uppdraget är att öka både den svenska som den internationella försäljningen.

Robert Rosenberg har omfattande internationell erfarenhet från teknikföretag inom broadcasting och medieproduktion men också från kunskapsteknikbolag. Han är född 1967, har en BBA-examen i företagsekonomi och sedan 1997 haft olika VD-uppdrag i Europa och Sydostasien. Sedan 2016 har han arbetat på kunskapsteknikföretaget Dugga AB som global COO.

- Det är mycket glädjande att vi har kunnat rekrytera Robert som har lång och gedigen internationell säljchefserfarenhet med mycket bra historiska resultat inom nyförsäljning. Robert kommer att kunna lyfta bolagets försäljning till nästa nivå och öka bolagets tillväxttakt, säger Andreas Rodman, VD för GWS Production

- Jag har sedan 1996 haft förmånen att arbeta med morgondagens teknik och se vilka fantastiska möjligheter som ett teknikskifte kan skapa, säger Robert Rosenberg och fortsätter:

- Därför är jag stolt över att ännu en gång vara en del i en sådan förändring. Genom GWS:s spjutspetsteknik påverkar vi hur organisationer och företag över hela världen i framtiden tar ansvar för sina anställda.

Om GWS Production AB och Safeture

GWS, Global Warning System, grundades 2009 efter erfarenheten från en global SARS-epidemi, 2004-tsunaminen i Indiska Oceanen och terrorattacken i Mumbai. Företaget erbjuder säkerhetsplattformen Safeture. Ett riskhanteringsverktyg för företag och affärsresenärer som skyddar medarbetarna genom att i realtid lokalisera och ge värdefull information om katastrofer och andra hot. Safeture är det nya sättet att säkerställa medarbetarnas trygghet med hjälp av toppmodern teknik.

GWS-aktien är noterad på NASDAQ First North Stockholm. Erik Penser Bank AB är certifierad rådgivare.

Citat

Robert Rosenberg, global försäljningschef GWS