Publicering av H & M Hennes & Mauritz AB:s årsredovisning 2015

H & M Hennes & Mauritz AB:s årsredovisning för räkenskapsåret 2015 finns från och med idag tillgänglig på bolagets hemsida www.hm.com. Den tryckta årsredovisningen skickas ut via post till de aktieägare som har begärt det. Den kommer även att finnas tillgänglig på bolagets kontor.

Kontaktpersoner:

Nils Vinge, IR-chef     08-796 5250
Kristina Stenvinkel,  Informationschef        08-796 3908

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som H & M Hennes & Mauritz AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 mars 2016 kl 08.00 (CET).

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. Företagets affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena & Other Stories, Cheap Monday, COS, Monki och Weekday samt H&M Home. I dagsläget ingår drygt 3 900 butiker på 61 marknader, inklusive franchise-marknader. 2015 uppgick omsättningen inklusive moms till SEK 210 miljarder och antalet anställda är fler än 148 000. Ytterligare information finns på hm.com.

Taggar: