Haldex erhåller ny AWD-affär

Haldex erhåller ny AWD-affär Stockholm den 2 december 2003 - Haldex Traction Systems, en division inom Haldexkoncernen, har nominerats till att utveckla och leverera AWD- systemet till en ny bilmodell med start 2005. Denna nominering avser ett utökat leveransomfång till en existerande kund och inkluderar en ny bilmodell. För att bättre motsvara kraven från mer kraftfulla motorer, kommer AWD- systemet att modifieras för ökad momentöverföringsförmåga. Serieleveranser till den nya bilmodellen planeras starta under år 2005. Det årliga ordervärdet uppskattas till 60-70 MSEK. Haldexkoncernen (www.haldex.com), med huvudkontor i Stockholm, tillhandahåller egenutvecklade och innovativa lösningar till den globala fordonsindustrin. Huvudinriktningen är produkter relaterade till fordonsdynamik, säkerhet och miljö. Haldex är noterat på Stockholmsbörsen och har en årlig omsättning på ca 6,5 miljarder kronor med ca 4.000 medarbetare. För ytterligare information kontakta Claes Warnander, VD och koncernchef, eller Lennart Hammargren. ekonomi- och finansdirektör, telefon 08-545 049 50. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/02/20031202BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/02/20031202BIT00350/wkr0002.pdf