Haldex lanserar

Haldex lanserar "Beat the Road"-klubben Haldex Traction lanserar en VIP-klubb på internet för den växande skaran av bilförare med Haldex AWD-system och alla 4-hjulsdriftsentusiaster. I dagarna kommer det att gå ut ett personligt brev till alla ägare av bilar som är utrustade med ett AWD-system från Haldex. Det kommer att innehålla ett erbjudande om medlemskap i klubben "Beat the Road", som riktar sig till alla förare med Haldex AWD-system i bilen men även till övriga 4-hjulsdriftsintresserade. Sedan 1998 har Haldex Traction levererat 350 000 AWD-system som idag sitter i bilar som rullar ute på vägarna. För att stärka varumärket Haldex och skapa en dialog med slutkunden, dvs. förarna av bilar med Haldex AWD-system, lanserar Haldex Traction nu en klubb som kallas "Beat the Road". Klubben riktar sig främst till alla som har en bil utrustad med Haldex unika AWD-system, men är även öppen för alla som vill bli medlem och t.ex. lära sig mer om fordonsdynamik och vad som är viktigt för ett säkert fungerande AWD-system. Här erbjuds likasinnade 4- hjulsdriftsentusiaster en rad exklusiva förmåner som att köra 4- hjulsdrift utanför Åre med Kenneth Hansen, den 10-faldige EM-mästaren i Rallycross; ställa frågor direkt till Haldex tekniker på klubbens hemsida; handla ur den unika och påkostade "Beat the Road"- kollektionen i webbshopen; delta i frågetävlingar med attraktiva priser och mycket annat. "Vi gör det här för att vi ständigt vill förbättra vår produkt och att vi därför intresserar oss för vad våra slutkunder tycker om vårt AWD- system", säger Ulf Ahlén, VD för Haldex Traction divisionen. Idag bildar vi oss en uppfattning om hur vårt system upplevs av den som köper en bil med vårt system på ett indirekt sätt då vi pratar med fordonstillverkare och journalister. Det är en väldigt viktig grupp men nu vill ta ett steg till och lyssna på dem som kör bilarna till vardags också. I Haldex strategi är kundernas tillfredsställelse ett högprioriterat mål och eftersom vi är ett kunddrivet företag vill vi nu utveckla relationen och komma i direkt kontakt med "slutkunden". Genom detta är vi övertygade om att vi bidrar till en positiv utveckling för våra direkta kunder, fordonstillverkarna, samt att vi ytterligare stärker vår ställning som en ledande tillverkare av AWD-system. Mer information om klubben hittas på www.beat-the-road.com . Bli medlem Haldex (www.haldex.com) är ett fordonsteknikföretag med egenutvecklade system och produkter för tillämpningar inom fordonsdynamik & rörelsekontroll, prestanda & säkerhet samt bränsle- och miljöeffektivitet. Produktprogrammet omfattar bromssystem till tunga fordon, kraftsystem till off-road-fordon, fyrhjulsdriftsystem till bilar samt specialfjädertrådsprodukter till förbränningsmotorer. Haldex är noterat på Stockholmsbörsens A-lista och har en årsomsättning på ca 6,5 miljarder kronor med ca 4.000 anställda. Haldex Traction Systems är en division inom Haldexkoncernen och utvecklar, tillverkar och marknadsför elektroniskt reglerbara fyrhjulsdriftsystem (AWD-system). För mer information kontakta Ulf Ahlén, VD Haldex Traction AB, tfn 0418-47 65 00 eller Claes Warnander, VD och koncernchef Haldex AB, tfn 08-545 049 50. 2003-02-03 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00150/wkr0002.pdf