Pressmeddelande: Beslut på extra stämma 27 april 2010.

En extra stämma i Hammar Invest AB (publ) avhölls den 27 april 2010 och i sammandrag beslutades följande; - Stämman beslutade att ändra bolagsordningen. Förändringarna är; - Aktiekapitalet skall vara lägst 10 000 000 och högst 40 000 000 kronor - Antalet aktier skall vara lägst 200 000 000 och högst 800 000 000 stycken. - Aktier av två slag kan utges, serie A och serie B. Aktier av serie A kan utges till ett antal av högst 221 866 och aktier av serie B kan utges till ett antal av högst 800 000 000. Aktier av serie A har 10 röster och aktier av serie B har 1 röst per aktie. - Stämman beslutade enligt styrelsens förslag att minska Hammar Invest ABs aktiekapital med 13 765 429 kronor till 10 396 850 kronor. Kvotvärdet uppgår efter minskningen till 5 öre. Minskningen kommer i första hand att användas för täckning av upparbetad förlust och resterade del kommer att avsättas till en fri fond för att användas enligt beslut av bolagsstämma. - Stämman beslutade att enligt framlagt förslag utge konvertibla skuldebrev om totalt 15 000 000 kronor. Konvertiblerna har en konverteringskurs om 5 öre. Konvertiblerna löper utan ränta och konverteringen skall göras senast 30 april 2011. Samtliga beslut på stämman sammanfaller med besluten på en tidigare extra stämma. Besluten på denna stämman har inte gått att registrera på grund av intervallen i bolagsordningen, vilket nu åtgärdas.