• Hansa Biopharma AB/

Hansa Medical publicerar bolagets delårsrapport för tredje kvartalet 2018 och bjuder in till telefonkonferens och webbpresentation

Lund, 25 oktober 2018 - Hansa Medical AB (NASDAQ Stockholm: HMED), ett världsledande biopharma-bolag inom inhibering av immunoglobulin G (IgG)-medierade immunsjukdomar, kommer den 1 november 2018 klockan 08:00 att publicera sin delårsrapport för 1 juli – 30 september 2018. Efter publiceringen, samma dag klockan 14:00, följer en telefonkonferens med webbpresentation av delårsrapporten, till vilken alla intresserade är välkomna att delta. Hansa Medicals VD, Søren Tulstrup är värd för presentationen som kommer att hållas på engelska.

De presentationsbilder som används under presentationen kommer att finnas tillgängliga under telefonkonferensen och kommer därefter även att finnas på www.hansamedical.com. För att delta i telefonkonferensen, var god använd följande telefonnummer,

SE: +46856642690

UK: +442030089802

US: +18558315945

En länk till Hansa Medical’s webpresentation kommer att finnas på Hansa Medicals hemsida under Events & Webcasts. Sändningen går också att nå via följande länk: https://tv.streamfabriken.com/hansa-medical-q3-2018

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 oktober 2018 kl.08:00.

Hansa Medical AB (Publ)
Mobil: +46707175477

Cord Communications
Mikael Widell, mediarelationer
E-post: mikael.widell@cordcom.se

Hansa Medical är ett biopharma-bolag som utvecklar innovativa immunmodulerande enzymer för behandling i samband med transplantation och akuta autoimmuna sjukdomar. Bolagets läkemedelskandidat imlifidase (IdeS), ett enzym som eliminerar IgG-antikroppar, är i sen klinisk utvecklingsfas för behandling av njurtransplantationspatienter, med betydande potential även vid transplantation av andra organ och vävnader samt akuta autoimmuna sjukdomar. I bolagets utvecklingsportfölj finns även ytterligare lovande läkemedelsprojekt. Under projektnamnet NiceR utvecklas nya innovativa enzymer för eliminering av immunglobuliner för att möjliggöra upprepad dosering vid autoimmuna skov samt inom onkologi. Bolaget är baserat i Lund och Hansa Medicals aktie (ticker: HMED) är noterad på Nasdaq Stockholm.